Motorem wzrostu rynku w 2010 r. były przenośnie komputery PC, smartfony i telewizory LCD. Dzięki ożywieniu na rynku mobilnych pecetów wymiernie wzrósł popyt takich firm jak HP, Apple, Dell i Lenovo. Z kolei Samsung, Sony, Toshiba i Panasonic skorzystali na wzroście sprzedaży płaskich telewizorów, odpowiednio zwiększając swoje zamówienia. Samsung dodatkowo powiększył udział w ryku smartfonów zdecydowanie bardziej niż Nokia.
Jedną z najbardziej konkurencyjnych firm na rynku zarówno elektroniki, jak i IT okazało się Apple. Apple dostarcza na rynek sprzęt, oprogramowanie oraz usługi w zakresie pecetów, smartfonów, przenośnych odtwarzaczy multimediów i tabletów, a produkcję zleca dostawcom usług EMS. Wśród 10 największych odbiorców cztery firmy to producenci kontraktowi (OEM i EMS). W dalszym ciągu trwa proces przenoszenia produkcji od wytwórców renomowanych do kontraktowych i wciąż rośnie ilość półprzewodników zamawianych przez tych ostatnich.
Z punktu widzenia geograficznych rynków docelowych, największe okazje do dobrej sprzedaży układów istnieją obecnie na rynkach Azji i Pacyfiku, a szczególnie w Chinach, poinformował Gartner. Według agencji sukces łatwiej będzie osiągnąć dostawcom z rozwiniętą siecią dystrybucyjną w tym regionie, ze względu na to, że coraz więcej projektów półprzewodników (tzw. design-win) znajduje nabywców właśnie w krajach Azji/Pacyfiku.
Marcin Tronowicz