wersja mobilna
Online: 616 Poniedziałek, 2017.12.18

Biznes

10 największych odbiorców półprzewodników

wtorek, 10 maja 2011 07:36

Pierwsza dziesiątka największych odbiorców półprzewodników zapłaciła za nie łącznie w roku 2010 r., według Gartnera, 104 mld dol. Wśród nich znalazły się tylko najbardziej znane marki. Firmy te wytworzyły popyt równy jednej trzeciej całkowitych obrotów dostawców półprzewodników. Oznacza to roczny wzrost o 33,7%, poinformował Gartner.

Tabela 1. Obroty 10 największych na świecie odbiorców półprzewodników według Gartnera (w mln dol.)

Motorem wzrostu rynku w 2010 r. były przenośnie komputery PC, smartfony i telewizory LCD. Dzięki ożywieniu na rynku mobilnych pecetów wymiernie wzrósł popyt takich firm jak HP, Apple, Dell i Lenovo. Z kolei Samsung, Sony, Toshiba i Panasonic skorzystali na wzroście sprzedaży płaskich telewizorów, odpowiednio zwiększając swoje zamówienia. Samsung dodatkowo powiększył udział w ryku smartfonów zdecydowanie bardziej niż Nokia.

Jedną z najbardziej konkurencyjnych firm na rynku zarówno elektroniki, jak i IT okazało się Apple. Apple dostarcza na rynek sprzęt, oprogramowanie oraz usługi w zakresie pecetów, smartfonów, przenośnych odtwarzaczy multimediów i tabletów, a produkcję zleca dostawcom usług EMS. Wśród 10 największych odbiorców cztery firmy to producenci kontraktowi (OEM i EMS). W dalszym ciągu trwa proces przenoszenia produkcji od wytwórców renomowanych do kontraktowych i wciąż rośnie ilość półprzewodników zamawianych przez tych ostatnich.

Z punktu widzenia geograficznych rynków docelowych, największe okazje do dobrej sprzedaży układów istnieją obecnie na rynkach Azji i Pacyfiku, a szczególnie w Chinach, poinformował Gartner. Według agencji sukces łatwiej będzie osiągnąć dostawcom z rozwiniętą siecią dystrybucyjną w tym regionie, ze względu na to, że coraz więcej projektów półprzewodników (tzw. design-win) znajduje nabywców właśnie w krajach Azji/Pacyfiku.

Marcin Tronowicz

 

World News 24h

niedziela, 17 grudnia 2017 19:56

Technological innovations hs been changing the PV industry, resulting in inevitable consolidation that will see 50% of its supply chain makers globally forced out of market in five years, according to Li Zhengquo, president for the largest China-based solar-grade mono-Si supplier LONGi Green Energy Technology (formerly Xi'an LONGi Silicon Materials). Technological innovation has negatively impacted PV makers with relatively old production equipment, Li said. For example, polysilicon equipment with annual production capacity of 10,000 tons entailed investment of CNY10 billion in 2006-2007, but now such equipment with the same capacity costs only CNY1 billion. Therefore existing makers with old equipment are under strong challenges from newcomers, Li noted.

więcej na: www.digitimes.com

2017.12.17