wersja mobilna
Online: 490 Niedziela, 2017.11.19

Biznes

10 największych odbiorców półprzewodników

wtorek, 10 maja 2011 07:36

Pierwsza dziesiątka największych odbiorców półprzewodników zapłaciła za nie łącznie w roku 2010 r., według Gartnera, 104 mld dol. Wśród nich znalazły się tylko najbardziej znane marki. Firmy te wytworzyły popyt równy jednej trzeciej całkowitych obrotów dostawców półprzewodników. Oznacza to roczny wzrost o 33,7%, poinformował Gartner.

Tabela 1. Obroty 10 największych na świecie odbiorców półprzewodników według Gartnera (w mln dol.)

Motorem wzrostu rynku w 2010 r. były przenośnie komputery PC, smartfony i telewizory LCD. Dzięki ożywieniu na rynku mobilnych pecetów wymiernie wzrósł popyt takich firm jak HP, Apple, Dell i Lenovo. Z kolei Samsung, Sony, Toshiba i Panasonic skorzystali na wzroście sprzedaży płaskich telewizorów, odpowiednio zwiększając swoje zamówienia. Samsung dodatkowo powiększył udział w ryku smartfonów zdecydowanie bardziej niż Nokia.

Jedną z najbardziej konkurencyjnych firm na rynku zarówno elektroniki, jak i IT okazało się Apple. Apple dostarcza na rynek sprzęt, oprogramowanie oraz usługi w zakresie pecetów, smartfonów, przenośnych odtwarzaczy multimediów i tabletów, a produkcję zleca dostawcom usług EMS. Wśród 10 największych odbiorców cztery firmy to producenci kontraktowi (OEM i EMS). W dalszym ciągu trwa proces przenoszenia produkcji od wytwórców renomowanych do kontraktowych i wciąż rośnie ilość półprzewodników zamawianych przez tych ostatnich.

Z punktu widzenia geograficznych rynków docelowych, największe okazje do dobrej sprzedaży układów istnieją obecnie na rynkach Azji i Pacyfiku, a szczególnie w Chinach, poinformował Gartner. Według agencji sukces łatwiej będzie osiągnąć dostawcom z rozwiniętą siecią dystrybucyjną w tym regionie, ze względu na to, że coraz więcej projektów półprzewodników (tzw. design-win) znajduje nabywców właśnie w krajach Azji/Pacyfiku.

Marcin Tronowicz

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 20:08

IPC provider Ennoconn plans to set up an operational and development center in Suzhou, eastern China in 2018 in order to grasp business opportunities arising from the China government's Made in China 2025 initiation, according to company sources. Details for the establiment of the center, which will include setting up strategic alliances with local concerns, will be finalized in the first half of 2018, said the sources. Meanwhile, the company reported net profits of NT$312 million for the third quarter of 2017, up 10.16% on quarter and 18.93% on year. EPS for the quarter stood at NT$4.12 compared to NT$3.75 a quarter earlier and NT$2.62 a year earlier. Third-quarter revenues came to NT$11.889 billion with a gross margin of 30.06%.

więcej na: www.digitimes.com