wersja mobilna
Online: 537 Niedziela, 2017.11.19

Biznes

IC Insights obniżył prognozę wzrostu dla rynku półprzewodników

poniedziałek, 10 października 2011 10:44

Analitycy IC Insights obniżyli swoje wcześniejsze prognozy wzrostu branży półprzewodnikowej na 2011 r., za przyczynę uznając słabą kondycję światowej gospodarki. Według najnowszych przewidywań analityków rynek półprzewodników na świecie zwiększy się w tym roku jedynie o 5%, podczas gdy wcześniej zapowiadali wzrost o 10%. Jednocześnie prognoza wzrostu dla rynku samych układów scalonych na rok bieżący obniżyła się z 10% do 4%.

Tabela. 20 największych dostawców pod względem obrotów w I połowie 2011 r. w mln dol. (źródło: IC Insights)

W uzasadnieniu IC Insights wskazał szereg komplikacji na arenie światowej wpływających na globalną sytuację ekonomiczną, od marcowego trzęsienia ziemi w Japonii, przez rewolucje i chaos w krajach arabskich, po problemy z zadłużeniem w Stanach Zjednoczonych i Europie. W konsekwencji wzrost gospodarczy notowany w pierwszym półroczu 2011 r. w ujęciu rocznym zmalał.

W szczególności, w II kw. roku wzrost PKB na świecie wyniósł 3,1% i był o 33% niższy niż w II kw. 2010 r. Bardziej optymistyczne są prognozy agencji na drugą połowę roku. IC Insights opublikował również listę 20 największych dostawców półprzewodników pod względem obrotów w pierwszej połowie 2011 r. Z listy wynika, że Intel zwiększył przewagę nad drugim największym na świecie dostawcą, Samsungiem, uzyskując sprzedaż większą od koreańskiego rywala o 43%.

Łącznie pierwsza dwudziestka dostawców zanotowała w pierwszej połowie roku obroty o 8% większe w skali roku, poinformował IC Insights. Wzrost ten był więc w omawianym okresie dwukrotnie wyższy niż 4-procentowy wzrost całej branży półprzewodnikowej. Największą zmianą w rankingu jest powrót na listę Nvidii, która do pierwszej dwudziestki weszła na miejsce Panasonica.

MT

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 11:59

U.S. regulators approved the use of new technology that will improve picture quality on mobile phones, tablets and television, but also raises significant privacy concerns by giving advertisers dramatically more data about viewing habits. The U.S. Federal Communications Commission voted 3-2 to allow broadcasters to voluntarily use the new technology, dubbed ATSC 3.0, which would allow for more precise geolocating of television signals, ultra-high definition picture quality and more interactive programming, like new educational content for children and multiple angles of live sporting events. The system uses precision broadcasting and targets emergency or weather alerts on a street-by-street basis.

więcej na: www.reuters.com