Rynek dysków twardych zdominowany przez 3 firmy

Po przejęciu działu dysków twardych od Samsunga udział w rynku Seagate wzrośnie do 40%, przewiduje IHS iSuppli. Samsung zdecydował się odsprzedać swój biznes za 1,4 mld dol. Transakcja zapewniła Seagate dostęp do technologii NAND Flash Samsunga oraz otworzyła Seagate na klientów Samsunga w Azji.

Posłuchaj
00:00

Samsung z kolei objął 9,6% udziałów w Seagate i ma obecnie więcej możliwości i środków, aby skuteczniej zaangażować się w wytwarzanie dysków półprzewodnikowych (SSD). Firmy rozszerzyły również wzajemną wymianę patentową. Liczona łącznie sprzedaż dysków HDD przez obie firmy w 2010 r. była równa dwóm piątym całego rynku dysków twardych, na którym sprzedaż wyniosła 652 mln sztuk tych urządzeń.

W omawianym okresie Seagate sprzedał 195 mln sztuk, a Samsung 66 mln. Przed fuzją udział w rynku Seagate wynosił 30%, a Samsunga 10%. Liderem rynku podstawowych nośników pamięci do stacjonarnych komputerów PC i większości laptopów pozostaje od kilku miesięcy Western Digital. W kwietniu br. WD przejął on trzeciego największego na świecie producenta tych urządzeń, Hitachi Global Storage Technologies, rezerwując w ten sposób dla siebie w sumie połowę rynku.

WD zapłacił za konkurenta 4,3 mld dol., pozwalając również na przejęcie ok. 10% swoich akcji przez Hitachi. Obroty WD w 2010 r. wyniosły 9,5 mld dol., a zysk stanowił 9% obrotów. Dla kontrastu obroty Seagate wyniosły 11 mld dol., co przy podobnej liczbie sprzedanych przez obie firmy urządzeń oznacza, że Seagate uzyskiwał wyższą cenę za swoje produkty.

Po obu wspomnianych fuzjach liczba graczy na rynku dysków twardych zmniejszyła się do trzech. Ostatni z nich stworzyły firmy Toshiba i Fujitsu, które połączyły moce produkcyjne nośników pamięci trwałych w 2009 r. Japońscy dostawcy obecnie zachowują 10% rynku.

MT

Powiązane treści
Western Digital oferuje pierwsze na świecie 2,5-calowe dyski twarde o grubości 5 mm
Western Digital obejmuje prowadzenie na globalnym rynku dysków twardych
Po powodzi w Tajlandii rynek dysków HDD powoli powraca do zdrowia
Napływ tabletów zaburzy rynki wyświetlaczy i dysków twardych
Hitachi, Seagate i WD współpracują przy tworzeniu twardych dysków
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów