wersja mobilna
Online: 512 Poniedziałek, 2017.12.11

Biznes

Napływ tabletów zaburzy rynki wyświetlaczy i dysków twardych

piątek, 04 marca 2011 13:05

Spodziewany napływ nowego rodzaju komputerów PC w postaci tabletów odbije się na światowym rynku wyświetlaczy, powodując zarówno braki w dostawach jak i nadwyżki stanów magazynowych, dodała firma analityczna IHS iSuppli. Dostawcy tabletów starają się zaspokoić ogromny popyt na nowe produkty, których dostawy na rynku światowym mają w tym roku wzrosnąć trzykrotnie, do 57,6 mln sztuk, poinformował IHS iSuppli.

Z danych firmy wynika, że dominację na rynku zapewnił sobie Apple rezerwując dla siebie aż 70,4% dostaw. W 2012 r. do Apple’a należeć ma 62% rynku, jednak już teraz inni dostawcy, głównie Samsung, HP, RiM i Dell zaoferowali konkurencyjne tablety.

 

IHS prognozuje, że konsekwencją dużego popytu na tablety będzie mniejsze zapotrzebowanie na wyświetlacze do netbooków i notebooków. Nowy rynek tabletów jest słabo przewidywalny, ponieważ trudno oszacować dokładny wzrost jak i upodobania klientów. Zmienne zapotrzebowanie na różne rozmiary i specyfikacje ekranów może spowodować znaczne braki, ale także nadwyżki w dostawach różnych wyświetlaczy. Analogicznie zmaleje sprzedaż tradycyjnych magnetycznych dysków twardych (HDD), ponieważ w tabletach stosowane są dyski półprzewodnikowe (SSD).

 

World News 24h

niedziela, 10 grudnia 2017 20:00

DRAM player Nanya Technology saw its consolidated revenues rise 13.3% on month and 43.2% on year to an eight-year high of NT$5.744 billion in November. Increased DRAM prices and an improvement in yield rates of its 20nm process helped boost Nanya November revenues, according to industry sources. For the first 11 months of 2017, revenues totaled NT$48.966 billion, increasing 31% from a year earlier. The company has managed to ramp up the production of its 20nm chips to 38,000 wafer starts in December, compared to 10,000 wafers a month on average in the third quarter of 2017, according to a Chinese-language Commercial Times report.

więcej na: www.digitimes.com