Electrolux i Philips notują straty w drugim kwartale

Słaby popyt i coraz wyższe koszty materiałów zmusiły światowego lidera sprzętu AGD do obniżenia prognozy wyników finansowych w drugiej połowie roku. Electrolux zanotował 745 mln koron zysku (113,2 mln dolarów), podczas gdy średnia prognoz z ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez agencję Reuters wyniosła 911 mln koron. W zeszłym roku w tym samym okresie firma zarobiła 1,5 mld koron.

Posłuchaj
00:00
Zmniejszona konsumpcja odbija się negatywnie na całej branży sprzętu gospodarstwa domowego. Największy europejski producent elektroniki konsumenckiej, Philips, odnotował w drugim kwartale aż 1,3 mld euro straty. Podobne problemy ma także główny konkurent Electroluxa, firma Whirlpool. Zmniejszony popyt jest zauważalny w całej Europie, szczególnie na rynku włoskim, hiszpańskim i brytyjskim. Mimo to, Electrolux nie zamierza zrezygnować z zapowiadanych podwyżek cen swoich produktów.

MP

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Electrolux rozpoczyna kolejny etap redukcji kosztów
Philips i Optogan stworzyli spółkę JV na rosyjski rynek
Trudna sytuacja Philipsa. Pracę straci 4,5 tys. osób
Philips zamyka pabianicką fabrykę i przenosi produkcję do Chin
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów