Cyfrowy Polsat uruchamia LTE

| Gospodarka

W wyniku pomyślnego zakończenia testów konsumenckich, w których udział wzięło prawie 2 tys. osób, Cyfrowy Polsat rozpoczyna sprzedaż usługi LTE umożliwiającej korzystanie z sieci z prędkością do 100Mb/s. Przeprowadzone przez operatora badania satysfakcji wykazały, że ponad 60%  testerów jest z niej zadowolona.

Cyfrowy Polsat uruchamia LTE

 

Oferta ma być adresowana głównie do obecnych i nowych klientów Cyfrowego Polsatu, ale również do młodszych ludzi z dużych miast, którzy nie byli dotychczas w centrum zainteresowania spółki.

Ponad 60% użytkowników osiągało maksymalne prędkości powyżej 11 Mb/s, a 75% - powyżej 5 Mb/s. Ponad 50% klientów generowało ruch nie większy niż 5 GB, a kolejne 33% od 5 do 20 GB. Pozytywnie oceniono wygodę korzystania z usługi, szybkość łącza oraz obsługę klienta – odpowiednio 7,6, 7,7 i 9,0 w skali 10-stopniowej.

Nawet początkowe kłopoty ze stabilnością łącza (ocena 5,4) nie odwiodły użytkowników od wystawienia bardzo dobrej oceny ogólnej - 6,8. Warto wspomnieć, że ponad 75% testerów nie posiadała dotychczas łącza szybszego niż 10 Mb/s, co oznacza, że Internet LTE był dla nich przez okres testów niewątpliwym skokiem jakościowym.

- Testy konsumenckie wypadły bardzo pomyślnie. Dzięki nim sprawne zdiagnozowaliśmy niedoskonałości usługi i mogliśmy podjąć odpowiednie działania, tak aby dzisiaj rozpocząć sprzedaż Internetu LTE. Nadal trwają prace nad optymalizacją sieci radiowej mające na celu zapewnienie wysokich parametrów usługi i możliwie najszerszego jej zasięgu - mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.

MP