Fujifilm ratuje Olympusa

Fujifilm złożył, pogrążonemu w kłopotach finansowych Olympusowi, propozycję współpracy przy produkcji aparatury medycznej – ustaliła agencja Reuters. Skandal, dotyczący zatajenia przed inwestorami ponad 1,7 mld. dol., mocno nadszarpnął reputację japońskiego koncernu kontrolującego ok. 70 proc. globalnego rynku endoskopów. Rzecznik Fujifilm przyznał, że firma zwróciła się do Olympusa z oficjalną propozycją, ale nie podał dalszych szczegółów.

Posłuchaj
00:00

Według analityków problemem przy nawiązaniu współpracy pomiędzy obydwiema firmami mogą być japońskie przepisy antymonopolowe. Fujifilm ma obecnie 15 proc. udział w rynku endoskopów. Prezydent Olympusa Shuichi Takayama zapowiedział, że wszelkie decyzje w sprawie ewentualnej współpracy podejmie nowy zarząd, który zostanie wybrany na zgromadzeniu udziałowców w kwietniu.

Michał Pieniążek

źródło: Reuters

Powiązane treści
Fujifilm zlikwiduje 10 000 miejsc pracy, przejmując Xeroxa za 6,1 mld dolarów
Motorola zapłaci 10 mln dolarów za naruszenie patentów Fujifilm
Olympus zredukuje zatrudnienie o 7% i zamknie 12 swoich zakładów
Kodak zbankrutował
Powódź w Tajlandii zniszczyła fabryki Nikona, Canona i Sony
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Infineon prezentuje SECORA ID V2 i eID-OS – nowe rozwiązania do nowoczesnych dokumentów tożsamości
Aktualności
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Mikrokontrolery i IoT
Rekordowa transakcja w branży komputerów kwantowych
Mikrokontrolery i IoT
10 miliardów chipów z Integrity Guard Infineona
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Produkcja elektroniki
AMD na fali wzrostowej - rekordowy udział w przychodach z serwerów
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów