Fujifilm ratuje Olympusa

Fujifilm złożył, pogrążonemu w kłopotach finansowych Olympusowi, propozycję współpracy przy produkcji aparatury medycznej – ustaliła agencja Reuters. Skandal, dotyczący zatajenia przed inwestorami ponad 1,7 mld. dol., mocno nadszarpnął reputację japońskiego koncernu kontrolującego ok. 70 proc. globalnego rynku endoskopów. Rzecznik Fujifilm przyznał, że firma zwróciła się do Olympusa z oficjalną propozycją, ale nie podał dalszych szczegółów.

Posłuchaj
00:00

Według analityków problemem przy nawiązaniu współpracy pomiędzy obydwiema firmami mogą być japońskie przepisy antymonopolowe. Fujifilm ma obecnie 15 proc. udział w rynku endoskopów. Prezydent Olympusa Shuichi Takayama zapowiedział, że wszelkie decyzje w sprawie ewentualnej współpracy podejmie nowy zarząd, który zostanie wybrany na zgromadzeniu udziałowców w kwietniu.

Michał Pieniążek

źródło: Reuters

Powiązane treści
Fujifilm zlikwiduje 10 000 miejsc pracy, przejmując Xeroxa za 6,1 mld dolarów
Motorola zapłaci 10 mln dolarów za naruszenie patentów Fujifilm
Olympus zredukuje zatrudnienie o 7% i zamknie 12 swoich zakładów
Kodak zbankrutował
Powódź w Tajlandii zniszczyła fabryki Nikona, Canona i Sony
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów