Leoni wykupił 100% udziałów j-fiber

Leoni, jeden z czołowych dostawców kabli i wiązek kablowych, sfinalizował przejęcie producenta światłowodów, firmy j-fiber z Jeny w Niemczech. 51% udziałów firmy Leoni przejął jeszcze w 2007 r. i od tamtej pory sukcesywnie integrował j-fiber z własnymi strukturami. Według przedstawicieli Leoni portfele produktów i usług obu firm doskonale się uzupełniają i obie one będą zapewniać klientom najwyższą jakość dostarczanych innowacyjnych technologii oraz wsparcia.

Posłuchaj
00:00

W 2011 r. Leoni ponad dwukrotnie zwiększył zysk, zarabiając na czysto 156 mln euro, przy sprzedaży 3,7 mld euro, o 25% większej w skali roku. Wyniki przewyższające prognozy Leoni uzasadnił znacznym wzrostem popytu na rynkach motoryzacyjnym i przemysłowym, szczególnie w krajach BRIC i USA.

Marcin Tronowicz

<p>
Powiązane treści
Tele-Fonika wybuduje halę produkcyjną kabli wysokich napięć
Przewody i wiązki kablowe w ofercie firmy Farnell – 4500 kabli od 30 dostawców
Leoni zamyka fabryki w Portugalii i Polsce
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Problemy z dostawami zwiększyły zagrożenie podróbkami
Komponenty
Chiny prezentują największy na świecie superkomputer inspirowany mózgiem małpy
Aktualności
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Optoelektronika
San'an i Inari przejmują Lumileds
Zasilanie
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów