wersja mobilna
Online: 401 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Energa ogłosiła przetarg na pół miliona inteligentnych liczników

środa, 28 marca 2012 10:03

Spółka Energa ogłosiła przetarg na 520 tys. inteligentnych liczników. Warunkiem realizacji zakupu, obok spełnienia wysokich wymagań technicznych, jest uzyskanie korzystnych cen za urządzenia. Wartość transakcji szacuje się na ok. 100 mln zł. Zgodnie w wymogami UE inteligentne liczniki muszą zostać zainstalowane w Polsce u 80 proc. odbiorców energii elektrycznej przed końcem 2020 r.

Energa-Operator wdraża program inteligentnego opomiarowania klientów indywidualnych, który zamierza zakończyć w 2017 r. Celem jest m.in. obniżenie zapotrzebowania na energię elektryczną zwłaszcza w godzinach szczytu, redukcja strat bilansowych, wprowadzenie zautomatyzowanego odczytu zużycia energii w miejsce prognoz i optymalizacja pracy systemu dystrybucyjnego.

- Kolejne postępowania przetargowe i duża liczba zamawianych urządzeń, pozwolą naszym zdaniem na obniżenie ich ceny, co jest istotnym warunkiem realizacji programu - mówi Rafał Czyżewski, prezes spółki.

Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego pod auspicjami Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej opracowali wstępne wymagania wobec infrastruktury w Polsce, uważając, że powszechne, standardowe rozwiązania pozwolą uzyskać lepsze niż dotychczas ceny. Liczniki zdalnego odczytu są już zainstalowane u wszystkich klientów tzw. wielkiego odbioru spółki – w ponad 23 tys. firm działających na terenie obsługiwanym przez Energę-Operator.

Energa prowadzi już instalację 100 tys. liczników zdalnego opomiarowania u odbiorców indywidualnych. Pierwszych efektów spółka spodziewa się po uruchomieniu komunikacji liczników ze stacjami średniego napięcia, na obszarze których instalowany jest system, tj. w II kw br.

Michał Pieniążek

źródło: Energa-Operator

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com