Polacy chętniej kupują telewizory przed Euro 2012

| Gospodarka

Zbliżająca się wielkimi krokami impreza Euro 2012 przyczyniła się do poprawy wyników dystrybutorów sprzętu RTV, którzy odnotowali znaczny wzrost sprzedaży odbiorników telewizyjnych. Polacy kupili w I kwartale 533 tys. telewizorów, o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Dla porównania w analogicznym okresie w 2011 r. odnotowano 4-procentowy spadek sprzedaży. Branża spodziewa się, że obecny rok będzie lepszy od dwóch ostatnich kryzysowych lat.

Polacy chętniej kupują telewizory przed Euro 2012

- Euro 2012 to impreza jakiej jeszcze w Polsce nie było, więc oglądanie meczów na nowym telewizorze zwiększy komfort kibicowania - przekonuje Michał Kanownik, dyrektor Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT.

W kwietniu ZIPSEE szacował, że sprzedaż telewizorów w Polsce przed Euro 2012 i igrzyskami olimpijskimi wzrośnie o 8 proc.

Michał Pieniążek

źródło: DGP