Polacy chętniej kupują telewizory przed Euro 2012

Zbliżająca się wielkimi krokami impreza Euro 2012 przyczyniła się do poprawy wyników dystrybutorów sprzętu RTV, którzy odnotowali znaczny wzrost sprzedaży odbiorników telewizyjnych. Polacy kupili w I kwartale 533 tys. telewizorów, o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Dla porównania w analogicznym okresie w 2011 r. odnotowano 4-procentowy spadek sprzedaży. Branża spodziewa się, że obecny rok będzie lepszy od dwóch ostatnich kryzysowych lat.

Posłuchaj
00:00

- Euro 2012 to impreza jakiej jeszcze w Polsce nie było, więc oglądanie meczów na nowym telewizorze zwiększy komfort kibicowania - przekonuje Michał Kanownik, dyrektor Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT.

W kwietniu ZIPSEE szacował, że sprzedaż telewizorów w Polsce przed Euro 2012 i igrzyskami olimpijskimi wzrośnie o 8 proc.

Michał Pieniążek

źródło: DGP

Powiązane treści
Od dzisiaj Polska bez naziemnej telewizji analogowej
Polski telewizor 3D bardzo popularny na Wyspach
Flextronics montuje w Polsce pierwsze telewizory 3D
Co czwarty telewizor LCD jest wykonany na Tajwanie
Coraz niższe ceny telewizorów 3D
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów