wersja mobilna
Online: 365 Środa, 2018.01.17

Biznes

Telewizory 3D będą warte 67 mld dolarów

piątek, 28 września 2012 10:22

Rynek wyświetlaczy 3D wzrośnie z 50,8 mln sztuk i 13,2 mld dolarów przychodów w 2011 do 226 mln sztuk i ponad 67 mld USD przychodów w 2019 na całym świecie, wynika z raportu NPD DisplaySerch.

Prognoza dla urządzeń 3D (źródło NPD DisplaySearch)

- Pomimo pewnego segmentu przemysłu, który uważa, że 3D bańka pękła, my oczekujemy kolejnych wzrostów na rynku 3D, w tym w telewizorach, urządzeniach przenośnych i monitorach publicznych - uważa Jennifer Colegrove wiceprezes do spraw technologii wyświetlania, NPD DisplaySearch. - W 2008 roku, na rynku 3D był 1 mln wyświetlacz, który dał 902 miliony dolarów przychodów. Do 2011 r. udział ten wzrósł do prawie 51 mln sztuk i ponad 13 mld USD przychodów. Oczekujemy, że ta tendencja będzie się powtarzać.

PD DisplaySearch prognozuje, że do 2019 roku 50% gospodarstw domowych wyposażonych w tv będzie posiadało odbiorniki 3D. Jednak rzeczywiste korzystanie z tej technologi nie wzrośnie do takiego stopnia.

- Nasze badania pokazują, że choć konsumenci posiadają telewizory obsługujące technologię 3D, to w sumie nie korzystają z niej - dodał Colegrove. - Aby technologia była przyjęta przez szersze grono odbiorców, potrzebne jest znacznie więcej treści w 3D oraz płynniejsze proces konfiguracji telewizora.

Sukces przenośnych konsol do gier 3D, jak Nintendo 3DS, wykazały, że automatyczne stereoskopowe 3D, takie w którym efekt 3D jest tworzony na wyświetlaczu i nie wymaga dodatkowych okularów, jest gotowy do stosowania w innych produktach. Widząc te sukcesy, NPD DisplaySearch prognozuje, że rynek wyświetlaczy auto-stereoskopowych w telefonach komórkowych i kamerach w ciągu najbliższych kilku lat znacząco wzrośnie.

Okulary będą niestety niezbędne przez kilka lat dla wielu aplikacji 3D, takich jak telewizory i monitory, z powodu ograniczeń i wysokiej ceny technologii auto-stereoskopowej dla dużych ekranów. Jednak NPD DisplaySearch spodziewa się tabletów 3D nie wymagających użycia okularów już w 2013 roku. Ponadto, technologia ta zacznie być wykorzystywana w reklamie. Publiczne wyświetlacze 3D powinny skutecznie skupić naszą uwagę.

Mateusz Woźniak

 

World News 24h

środa, 17 stycznia 2018 10:01

Ferrari NV will make a battery-powered supercar to challenge Tesla Inc. at the high end of the electric-auto market, Chief Executive Officer Sergio Marchionne said. The race-car maker, spun off from Fiat Chrysler Automobiles NV, has been expanding its lineup to lift sales without losing the exclusivity of a brand associated with Italian design and super-fast roadsters. Marchionne, who heads both companies, also told reporters at the Detroit auto show that Ferrari will introduce its first SUV, which will be "the fastest on the market" by late 2019 or 2020. “If there is an electric supercar to be built, then Ferrari will be the first,” Marchionne said. “People are amazed at what Tesla did with a supercar: I’m not trying to minimize what Elon did but I think it’s doable by all of us.”

więcej na: www.bloomberg.com