Telewizory 3D będą warte 67 mld dolarów

| Gospodarka Artykuły

Rynek wyświetlaczy 3D wzrośnie z 50,8 mln sztuk i 13,2 mld dolarów przychodów w 2011 do 226 mln sztuk i ponad 67 mld USD przychodów w 2019 na całym świecie, wynika z raportu NPD DisplaySerch.

Telewizory 3D będą warte 67 mld dolarów

Prognoza dla urządzeń 3D (źródło NPD DisplaySearch)

- Pomimo pewnego segmentu przemysłu, który uważa, że 3D bańka pękła, my oczekujemy kolejnych wzrostów na rynku 3D, w tym w telewizorach, urządzeniach przenośnych i monitorach publicznych - uważa Jennifer Colegrove wiceprezes do spraw technologii wyświetlania, NPD DisplaySearch. - W 2008 roku, na rynku 3D był 1 mln wyświetlacz, który dał 902 miliony dolarów przychodów. Do 2011 r. udział ten wzrósł do prawie 51 mln sztuk i ponad 13 mld USD przychodów. Oczekujemy, że ta tendencja będzie się powtarzać.

PD DisplaySearch prognozuje, że do 2019 roku 50% gospodarstw domowych wyposażonych w tv będzie posiadało odbiorniki 3D. Jednak rzeczywiste korzystanie z tej technologi nie wzrośnie do takiego stopnia.

- Nasze badania pokazują, że choć konsumenci posiadają telewizory obsługujące technologię 3D, to w sumie nie korzystają z niej - dodał Colegrove. - Aby technologia była przyjęta przez szersze grono odbiorców, potrzebne jest znacznie więcej treści w 3D oraz płynniejsze proces konfiguracji telewizora.

Sukces przenośnych konsol do gier 3D, jak Nintendo 3DS, wykazały, że automatyczne stereoskopowe 3D, takie w którym efekt 3D jest tworzony na wyświetlaczu i nie wymaga dodatkowych okularów, jest gotowy do stosowania w innych produktach. Widząc te sukcesy, NPD DisplaySearch prognozuje, że rynek wyświetlaczy auto-stereoskopowych w telefonach komórkowych i kamerach w ciągu najbliższych kilku lat znacząco wzrośnie.

Okulary będą niestety niezbędne przez kilka lat dla wielu aplikacji 3D, takich jak telewizory i monitory, z powodu ograniczeń i wysokiej ceny technologii auto-stereoskopowej dla dużych ekranów. Jednak NPD DisplaySearch spodziewa się tabletów 3D nie wymagających użycia okularów już w 2013 roku. Ponadto, technologia ta zacznie być wykorzystywana w reklamie. Publiczne wyświetlacze 3D powinny skutecznie skupić naszą uwagę.

Mateusz Woźniak