Telewizory 3D będą warte 67 mld dolarów

Rynek wyświetlaczy 3D wzrośnie z 50,8 mln sztuk i 13,2 mld dolarów przychodów w 2011 do 226 mln sztuk i ponad 67 mld USD przychodów w 2019 na całym świecie, wynika z raportu NPD DisplaySerch.

Posłuchaj
00:00

Prognoza dla urządzeń 3D (źródło NPD DisplaySearch)

- Pomimo pewnego segmentu przemysłu, który uważa, że 3D bańka pękła, my oczekujemy kolejnych wzrostów na rynku 3D, w tym w telewizorach, urządzeniach przenośnych i monitorach publicznych - uważa Jennifer Colegrove wiceprezes do spraw technologii wyświetlania, NPD DisplaySearch. - W 2008 roku, na rynku 3D był 1 mln wyświetlacz, który dał 902 miliony dolarów przychodów. Do 2011 r. udział ten wzrósł do prawie 51 mln sztuk i ponad 13 mld USD przychodów. Oczekujemy, że ta tendencja będzie się powtarzać.

PD DisplaySearch prognozuje, że do 2019 roku 50% gospodarstw domowych wyposażonych w tv będzie posiadało odbiorniki 3D. Jednak rzeczywiste korzystanie z tej technologi nie wzrośnie do takiego stopnia.

- Nasze badania pokazują, że choć konsumenci posiadają telewizory obsługujące technologię 3D, to w sumie nie korzystają z niej - dodał Colegrove. - Aby technologia była przyjęta przez szersze grono odbiorców, potrzebne jest znacznie więcej treści w 3D oraz płynniejsze proces konfiguracji telewizora.

Sukces przenośnych konsol do gier 3D, jak Nintendo 3DS, wykazały, że automatyczne stereoskopowe 3D, takie w którym efekt 3D jest tworzony na wyświetlaczu i nie wymaga dodatkowych okularów, jest gotowy do stosowania w innych produktach. Widząc te sukcesy, NPD DisplaySearch prognozuje, że rynek wyświetlaczy auto-stereoskopowych w telefonach komórkowych i kamerach w ciągu najbliższych kilku lat znacząco wzrośnie.

Okulary będą niestety niezbędne przez kilka lat dla wielu aplikacji 3D, takich jak telewizory i monitory, z powodu ograniczeń i wysokiej ceny technologii auto-stereoskopowej dla dużych ekranów. Jednak NPD DisplaySearch spodziewa się tabletów 3D nie wymagających użycia okularów już w 2013 roku. Ponadto, technologia ta zacznie być wykorzystywana w reklamie. Publiczne wyświetlacze 3D powinny skutecznie skupić naszą uwagę.

Mateusz Woźniak

Powiązane treści
Zmierzch telewizorów 3D
Samsung kończy produkcję ekranów plazmowych
Czy pogorszenie na rynku telewizorów LCD wpłynie na los podwrocławskich zakładów produkcyjnych?
Polski telewizor 3D bardzo popularny na Wyspach
Flextronics montuje w Polsce pierwsze telewizory 3D
Coraz niższe ceny telewizorów 3D
Samsung podpisał umowę z RealD na stosowanie technologii 3D w odbiornikach telewizyjnych
Montaż 3D coraz powszechniejszy w układach pamięci
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów