Giełdowa przewaga Google nad Microsoftem

Rynkowa kapitalizacja Google przewyższyła wartość Microsoftu. Może być to potwierdzeniem procesu zmniejszania zapotrzebowania na oprogramowanie dla komputerów klasy desktop w wyniku rozwoju technologii sieciowych. Firma Google osiągnęła na nowojorskiej giełdzie wartość niemal 250 mld dolarów. Wyższą ma tylko Apple.

Posłuchaj
00:00

Giełdowa przewaga Google nad Microsoftem stała się faktem. Jak poinformował serwis informacyjny Bloomberg wartość akcji Google wzrosła 1 października 2012 r. o 1% do poziomu 761,78 dolarów co dało rynkową kapitalizację w wysokości 249,9 mld dolarów. Z kolei akcje Microsoftu zostały przecenione o niemal 1% do poziomu 29,49 dolarów. Kapitalizacja firmy wyniosła przy tym 247,2 mld dolarów.

Jedynie firma Apple jest wyceniana wyżej - aż na 618,1 mld dolarów. Spółka Apple wyprzedziła Microsoft w 2012 r. dzięki sprzedaży iPhone'ów i iPadów. Produkty te pomogły zapoczątkować nową erę urządzeń, które są mniej zależne od komputerów.

Google kontroluje 66% amerykańskiego rynku wyszukiwania. Jest na dobrej drodze do wypchnięcia w Stanach Zjednoczonych Facebooka z pozycji największego rynku zbytu dla reklam graficznych. W USA Google jest również numerem 1 w reklamach na telefony komórkowe.

Sprzedaż oprogramowania Microsoftu spadła gdy konsumenci zaczęli wybierać tablety w miejsce tańszych laptopów. Wkrótce zostanie wprowadzona następna wersja systemu Windows, która jest zaprojektowana dla dotykowych ekranów tabletów. Będzie to pierwszy krok firmy Microsoft w sprzęcie tego rodzaju. Własny tablet - Nexus 7 - wprowadziła też firma Google.

Według danych Bloomberga Microsoft osiągnął w lipcu 2000 r. kapitalizację rynkową o wartości 430 mld dolarów. Podczas kryzysu gospodarczego w marcu 2009 r. wartość Microsoftu spadła do 135 mld dolarów.

źródło: bloomberg.com

Powiązane treści
Google rozważa wejście na rynek projektów procesorów
Prezes Microsoftu przechodzi na emeryturę
Zła passa Microsoftu - największy spadek cen akcji od 13 lat
Google zwalnia 20% pracowników w Motoroli
Oracle żąda od Google 1 mld dol
Google zainwestuje 94 mln dolarów w instalacje fotowoltaiczne
Smartfon firmy Google wystrzelony w kosmos
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów