Słabe wyniki ponownie wywołały wątpliwości co do przedstawionego w ubiegłym tygodniu planu prezesa Steve’a Ballmera dotyczącego skoncentrowania się na urządzeniach i usługach. To właśnie w obszarze urządzeń Microsoft dokonał odpisu aktualizacyjnego w kwocie 900 milionów dolarów z powodu niesprzedanych tabletów Surface.
Według analityków Janney Capital Markets odpis aktualizacyjny był przyznaniem przez Microsoft, że pierwsza próba firmy na rynku tabletów nie była sukcesem. Wprowadzone w ubiegłym roku tablety Surface miały rywalizować z iPadami firmy Apple. Z szacunków firmy IDC wynika, że przez pierwsze dwa kwartały rynkowej obecności Surface sprzedano 1,8 mln sztuk, czyli znacznie mniej niż zakładano. Choć tablet miał konkurować z flagowymi produktami Apple, to aktualnie może rywalizować tylko z niszowymi markami chińskimi, których oferta jest jednocześnie znacznie tańsza.
Podobnie nowy system operacyjny Windows nie był takim hitem, jak spodziewał się Microsoft. Ogłaszając kwartalne wyniki firma podała, że spodziewany dochód ze sprzedaży systemu nadal będzie malał z powodu słabego rynku komputerów osobistych. Jedynym urządzeniem Microsoftu, które znalazło uznanie klientów jest Xbox, którego nowa wersja ma się ukazać jeszcze w 2013 r.
źródło: biznes.onet.pl, ekonomia.rp.pl