
Nowy AUO po sfinalizowaniu połączenia ma około 20% udziału w rynku, nieznacznie przewyższając dotychczasowego lidera – firmę Samsung, która również zajmuje około 20% rynku. Przedstawiciele firmy DisplayBank twierdzą, że marginesy operacyjne AUO w przeciągu ostatniego roku przerosły marginesy Samsunga z powodu znacznych oszczędności w kosztach ogólnych i materiałowych. Tajwańskie produkty z górnej półki stają się bardziej konkurencyjne niż ich koreańskie odpowiedniki.
Analitycy uważają, że zmiany na rynku ujawniają przegrzanie przemysłu monitorów, który gorączkowo podwyższa wydajność chcąc zwiększyć popyt, doprowadzając tym samym do nadmiernej podaży.
Przedstawiciele iSuppli twierdzą, że wszyscy zwiększają wydajność produkcji, a cena monitorów w pewnych obszarach zaczyna osiągać poziom poniżej kosztów. Konsolidacja AUO/Quanta przyniosła pewną stabilizację cen. Prognozują także, że należy spodziewać się kolejnych fuzji na rynku LCD. (AC)