wersja mobilna
Online: 598 Niedziela, 2017.11.19

Biznes

Dostawca LED zaoszczędzi 2-letnie koszty badań i rozwoju

środa, 26 czerwca 2013 08:08

W czasie kiedy tradycyjne badania i rozwój w obszarze półprzewodników prowadzi już tylko zaledwie kilku branżowych gigantów dysponujących miliardowymi budżetami, Intermolecular - specjalista od przyspieszania prac B+R, ma coraz więcej klientów z rynków szybkiego wzrostu, w tym czystych energii i półprzewodnikowych źródeł światła (SSL).

Usytuowany w Dolinie Krzemowej Intermolecular niedawno ogłosił przyjęcie swojego pierwszego dużego projektu do realizacji przez producenta diod elektroluminescencyjnych - tajwańskiego Epistara. Według amerykańskiej firmy dzięki jego nowym materiałom sprawdzonym w ramach projektu pilotażowego platformy technologicznej High Productivity Combinatorial (HPC), Epistar już zaoszczędził środki o równowartości dwuletnich nakładów inwestycyjnych na badania i rozwój. W zamian Epistar przekaże Intermolecularowi opłaty licencyjne od sprzedaży produktów zawierających nowe materiały składowe LED, jak i powstałych przy użyciu zoptymalizowanej technologii procesu.

"Nasza platforma HPC pozwala wykonywać doświadczenia w tempie od 10 do 100 razy szybszym niż metodologie tradycyjne", powiedział założyciel i prezes Intermoleculara David Lazovsky dodając, że "HPC przyspiesza czas wprowadzania produktu na rynek poprzez tworzenie własności intelektualnej, jaka zadaniem klientów znajduje przełożenie na trwałą przewagę konkurencyjną".

Do tej pory Intermolecular dostarczył nowatorskie materiały wielu firmom, takim jak Elpida, Guardian, Globalfoundries, Micron, Sandisk, Toshiba i producentowi paneli fotowoltaicznych First Solar. Obecnie dzięki współpracy z Epistarem firma zamierza rozwinąć biznes na szybko rosnącym rynku źródeł światła.

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 11:59

U.S. regulators approved the use of new technology that will improve picture quality on mobile phones, tablets and television, but also raises significant privacy concerns by giving advertisers dramatically more data about viewing habits. The U.S. Federal Communications Commission voted 3-2 to allow broadcasters to voluntarily use the new technology, dubbed ATSC 3.0, which would allow for more precise geolocating of television signals, ultra-high definition picture quality and more interactive programming, like new educational content for children and multiple angles of live sporting events. The system uses precision broadcasting and targets emergency or weather alerts on a street-by-street basis.

więcej na: www.reuters.com