NEC rezygnuje z produkcji smartfonów

Jak donosi japoński dziennik Nikkei, firma NEC zamierza zamknąć przynoszący straty biznes smartfonów, po tym jak nie udało się zawrzeć umowy z chińskim producentem komputerów Lenovo Group Ltd. Obie firmy współpracują w zakresie komputerów PC, i NEC od końca 2012 r. prowadził z Lenovo rozmowy w sprawie smartfonów. NEC - wcześniej lider w branży smartfonów w Japonii - obecnie posiada udział w rynku wynoszący około 5%.

Posłuchaj
00:00

Podczas negocjacji japońska firma elektroniczna oferowała Lenovo większościowy pakiet udziałów w NEC Casio Mobile Communications Ltd - spółce zależnej produkującej telefony komórkowe. Wśród obecnych inwestorów NEC Casio są firmy Casio Computer i Hitachi.

NEC, rezygnując z produkcji smartfonów, skupi się na telefonach tradycyjnych i planuje sprzedać niektóre ze swoich patentów związanych z telefonami komórkowymi. Według dziennika Nikkei NEC przypisze większość pracowników firmy NEC Casio do innych firm grupy.

źródło: Reuters, Nikkei

Powiązane treści
Panasonic zamyka japoński biznes smartfonów
Japoński NEC planuje sprzedaż oddziału produkującego smartfony
Grupa NEC Lenovo Japan największym dostawcą komputerów PC w Japonii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Znacznie 5G rośnie, ale LTE pozostaje silne
Pomiary
Keysight prezentuje nowe rozwiązanie do testowania bezpieczeństwa systemów wbudowanych – premiera testbencha nowej generacji
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów