U-blox kupił connectBlue

U-blox - szwajcarski dostawca układów bezprzewodowych - przejął w maju bieżącego roku, za kwotę 28 mln dolarów, dostawcę przemysłowych modułów radiowych krótkiego zasięgu. Transakcja przyczyni się do wzbogacenia oferty produktów u-bloksa, głównie systemów pozycjonowania oraz bezprzewodowych systemów do komunikacji, o układy do komunikacji krótkiego zasięgu, znajdujące szerokie zastosowanie na atrakcyjnym rynku Internetu przedmiotów.

Posłuchaj
00:00

Klientami u-bloksa są firmy z rynków przemysłowego, samochodowego i konsumenckiego. Obroty firmy connectBlue w 2013 r. wyniosły 12,9 mln dolarów. Do klientów connectBlue zaliczają się przedsiębiorstwa takie, jak ABB, Schneider Electric i Phoenix Contact.

Powiązane treści
U-blox przejął Lesswire, dostawcę modułów Bluetooth i Wi-Fi klasy motoryzacyjnej
U-blox i Rohde & Schwarz współpracują przy systemach Galileo i Glonass
U-blox i Digi-Key rozszerzają umowę dystrybucyjną
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów