U-blox przejął Lesswire, dostawcę modułów Bluetooth i Wi-Fi klasy motoryzacyjnej

U-blox przejął w grudniu od grupy PRETTL firmę Lesswire, dostawcę modułów Bluetooth i Wi-Fi klasy motoryzacyjnej, w tym zarówno zespół inżynierów, jak i produkty. Lesswire wytwarza i sprzedaje wydajne moduły komunikacji bezprzewodowej krótkiego zasięgu, gotowe do montażu w pojazdach, głównie dostawcom elektroniki samochodowej z Europy i Azji. Dzięki transakcji u-blox staje się strategicznym dostawcą techniki bezprzewodowej na rynek systemów komunikacji Vehicle-to-Vehicle (V2V), stosowanych m.in. przez marki Opel, BMW, Daimler, Honda czy Volvo.

Posłuchaj
00:00

Komunikacja bezprzewodowa w samochodach obejmuje zarówno standard Wi-Fi i inne częstotliwości powyżej 5 GHz, jak i sieci krótkiego zasięgu. Te ostatnie są niezbędne choćby w zaawansowanych układach bezpieczeństwa i zapobiegania kolizjom.

Powiązane treści
Moduły Bluetooth w przemysłowych aplikacjach Internetu Rzeczy
Rynek półprzewodników dla motoryzacji na drodze do rekordowego wzrostu
Bluetooth gotowy na IoT
W motoryzacji nadchodzi "predictive safety"
Bluetooth Low Energy 4.1 - jeszcze bardziej efektywny energetycznie
Bluetooth Low Energy - w kierunku Internetu
U-blox kupił connectBlue
U-blox i Rohde & Schwarz współpracują przy systemach Galileo i Glonass
U-blox i Digi-Key rozszerzają umowę dystrybucyjną
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów