Huawei staje się globalną marką

Firma Huawei opublikowała raport o wynikach finansowych grupy biznesowej Consumer (BG) za I połowę 2014 r. Sprzedała w tym okresie ponad 64 miliony urządzeń. Z tego smartfonów sprzedano ponad 34 miliony, a liczba ta wzrosła o 62% rok do roku. Odzwierciedla to sukces flagowych smartfonów Huawei klasy premium, takich jak Huawei Mate 2 4G i Ascend P7, zyskujących coraz większą popularność na całym świecie. Wyniki chińskiego producenta z ostatniego półrocza są w dużej części efektem jego rozwoju na rynkach zagranicznych oraz działań marketingowych o zasięgu globalnym.

Posłuchaj
00:00

W I połowie 2014 r. firma Huawei wprowadziła na rynek ofertę smartfonów premium w technologii 4G LTE, w tym Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 i najnowszy model Ascend P7, następca Ascenda P6. W ciągu niespełna dwóch miesięcy od premiery, sprzedano prawie 2 miliony telefonów Ascend P7 w 70 krajach w Europie, w regionie Azji i Pacyfiku, Afryce i Ameryce Łacińskiej. Również Ascend Mate 2 4G, który miał swoją premierę w I połowie 2014 r., zyskał popularność w Chinach, Europie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Północnej.

W II kwartale 2014 r. Huawei sprzedał łącznie 20,56 milionów smartfonów w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85% więcej niż w roku ubiegłym. Akcje mające na celu budowę pozycji marki na tych rynkach przyczyniły się do imponującego wzrostu sprzedaży o 550% na Bliskim Wschodzie i w Afryce, o 275% w Ameryce Łacińskiej, 180% w regionie Azji i Pacyfiku oraz o 120% w Europie.

Według analiz Kantar Worldpanel ComTech, w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 123% na pięciu głównych europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Firma Huawei ma obecnie 3-procentowy udział w rynku w Niemczech i w Hiszpanii, i zamierza zwiększyć go w niedalekiej przyszłości do 5%.

źródło: Huawei

Powiązane treści
Huawei i Leica partnerami w zakresie kamer do smartfonów
Huawei chce w ciągu 5 lat stać się największym dostawcą smartfonów
Huawei włącza się w badania nad grafenem
Huawei skomercjalizuje sieci 4.5G
Huawei otwiera we Francji centrum R&D
Huawei będzie współpracować z pomorskimi przedsiębiorstwami w ramach inicjatywy Invest in Pomerania
Huawei konsekwentnie buduje pozycję w Europie
Huawei chce konkurować z najlepszymi producentami smartfonów
Huawei złożyło u amerykańskich dostawców zamówienia za 6 mld dol.
Huawei otworzyło na Węgrzech centrum dostaw
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Zasilanie
Estońska farma PV w Luuri będzie miała magazyn energii o pojemności ponad 40 MWh
Zasilanie
Stoen zainstalował w Warszawie ponad pół miliona nowych inteligentnych liczników
Mikrokontrolery i IoT
Mouser Electronics rozszerza ofertę IoT – globalna umowa dystrybucyjna z Telit Cinterion
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Grudzień 2025
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów