wersja mobilna
Online: 525 Środa, 2018.05.23

Biznes

Huawei staje się globalną marką

czwartek, 31 lipca 2014 11:26

Firma Huawei opublikowała raport o wynikach finansowych grupy biznesowej Consumer (BG) za I połowę 2014 r. Sprzedała w tym okresie ponad 64 miliony urządzeń. Z tego smartfonów sprzedano ponad 34 miliony, a liczba ta wzrosła o 62% rok do roku. Odzwierciedla to sukces flagowych smartfonów Huawei klasy premium, takich jak Huawei Mate 2 4G i Ascend P7, zyskujących coraz większą popularność na całym świecie. Wyniki chińskiego producenta z ostatniego półrocza są w dużej części efektem jego rozwoju na rynkach zagranicznych oraz działań marketingowych o zasięgu globalnym.

W I połowie 2014 r. firma Huawei wprowadziła na rynek ofertę smartfonów premium w technologii 4G LTE, w tym Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 i najnowszy model Ascend P7, następca Ascenda P6. W ciągu niespełna dwóch miesięcy od premiery, sprzedano prawie 2 miliony telefonów Ascend P7 w 70 krajach w Europie, w regionie Azji i Pacyfiku, Afryce i Ameryce Łacińskiej. Również Ascend Mate 2 4G, który miał swoją premierę w I połowie 2014 r., zyskał popularność w Chinach, Europie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Północnej.

W II kwartale 2014 r. Huawei sprzedał łącznie 20,56 milionów smartfonów w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85% więcej niż w roku ubiegłym. Akcje mające na celu budowę pozycji marki na tych rynkach przyczyniły się do imponującego wzrostu sprzedaży o 550% na Bliskim Wschodzie i w Afryce, o 275% w Ameryce Łacińskiej, 180% w regionie Azji i Pacyfiku oraz o 120% w Europie.

Według analiz Kantar Worldpanel ComTech, w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 123% na pięciu głównych europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Firma Huawei ma obecnie 3-procentowy udział w rynku w Niemczech i w Hiszpanii, i zamierza zwiększyć go w niedalekiej przyszłości do 5%.

źródło: Huawei

 


World News 24h

środa, 23 maja 2018 08:00

IC Insights forecast an 8% increase in semiconductor industry capital spending for this year. However, IC Insights has raised its expectations for 2018 capital spending by six percentage points to a 14% increase. If this increase occurs, it would be the first time that semiconductor industry capital outlays exceeded $100 billion. The worldwide 2018 capital spending forecast figure is 53% higher than the spending just two years earlier in 2016. Although Samsung says it still does not have a full-year capital spending forecast for this year it did say it will spend “less” in semiconductor capital outlays in 2018 as compared to 2017, when it spent $24.2 billion.

więcej na: www.icinsights.com