wersja mobilna
Online: 408 Piątek, 2018.01.19

Biznes

Huawei staje się globalną marką

czwartek, 31 lipca 2014 11:26

Firma Huawei opublikowała raport o wynikach finansowych grupy biznesowej Consumer (BG) za I połowę 2014 r. Sprzedała w tym okresie ponad 64 miliony urządzeń. Z tego smartfonów sprzedano ponad 34 miliony, a liczba ta wzrosła o 62% rok do roku. Odzwierciedla to sukces flagowych smartfonów Huawei klasy premium, takich jak Huawei Mate 2 4G i Ascend P7, zyskujących coraz większą popularność na całym świecie. Wyniki chińskiego producenta z ostatniego półrocza są w dużej części efektem jego rozwoju na rynkach zagranicznych oraz działań marketingowych o zasięgu globalnym.

W I połowie 2014 r. firma Huawei wprowadziła na rynek ofertę smartfonów premium w technologii 4G LTE, w tym Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 i najnowszy model Ascend P7, następca Ascenda P6. W ciągu niespełna dwóch miesięcy od premiery, sprzedano prawie 2 miliony telefonów Ascend P7 w 70 krajach w Europie, w regionie Azji i Pacyfiku, Afryce i Ameryce Łacińskiej. Również Ascend Mate 2 4G, który miał swoją premierę w I połowie 2014 r., zyskał popularność w Chinach, Europie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Północnej.

W II kwartale 2014 r. Huawei sprzedał łącznie 20,56 milionów smartfonów w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85% więcej niż w roku ubiegłym. Akcje mające na celu budowę pozycji marki na tych rynkach przyczyniły się do imponującego wzrostu sprzedaży o 550% na Bliskim Wschodzie i w Afryce, o 275% w Ameryce Łacińskiej, 180% w regionie Azji i Pacyfiku oraz o 120% w Europie.

Według analiz Kantar Worldpanel ComTech, w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 123% na pięciu głównych europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Firma Huawei ma obecnie 3-procentowy udział w rynku w Niemczech i w Hiszpanii, i zamierza zwiększyć go w niedalekiej przyszłości do 5%.

źródło: Huawei

 

World News 24h

piątek, 19 stycznia 2018 20:04

Qualcomm’s bid for NXP has been approved by Korea and the EU. The acquisition has now received 8 of the 9 approvals around the world, with China remaining. Qualcomm cooperated with the Commission and the KFTC and agreed to all conditions required by the agencies to obtain their authorization. Qualcomm committed to exclude certain NFC patents from the proposed transaction and ensure that NXP licenses those patents to third parties. Qualcomm also committed not to assert the NFC patents it will acquire from NXP and maintain interoperability between Qualcomm’s baseband chipsets and NXP’s NFC chips and rivals baseband chipsets and NFC chips. Qualcomm also will continue to offer a license to MIFARE on terms commensurate with those offered by NXP today.

więcej na: www.electronicsweekly.com