wersja mobilna
Online: 480 Niedziela, 2018.02.18

Biznes

Huawei staje się globalną marką

czwartek, 31 lipca 2014 11:26

Firma Huawei opublikowała raport o wynikach finansowych grupy biznesowej Consumer (BG) za I połowę 2014 r. Sprzedała w tym okresie ponad 64 miliony urządzeń. Z tego smartfonów sprzedano ponad 34 miliony, a liczba ta wzrosła o 62% rok do roku. Odzwierciedla to sukces flagowych smartfonów Huawei klasy premium, takich jak Huawei Mate 2 4G i Ascend P7, zyskujących coraz większą popularność na całym świecie. Wyniki chińskiego producenta z ostatniego półrocza są w dużej części efektem jego rozwoju na rynkach zagranicznych oraz działań marketingowych o zasięgu globalnym.

W I połowie 2014 r. firma Huawei wprowadziła na rynek ofertę smartfonów premium w technologii 4G LTE, w tym Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 i najnowszy model Ascend P7, następca Ascenda P6. W ciągu niespełna dwóch miesięcy od premiery, sprzedano prawie 2 miliony telefonów Ascend P7 w 70 krajach w Europie, w regionie Azji i Pacyfiku, Afryce i Ameryce Łacińskiej. Również Ascend Mate 2 4G, który miał swoją premierę w I połowie 2014 r., zyskał popularność w Chinach, Europie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Północnej.

W II kwartale 2014 r. Huawei sprzedał łącznie 20,56 milionów smartfonów w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85% więcej niż w roku ubiegłym. Akcje mające na celu budowę pozycji marki na tych rynkach przyczyniły się do imponującego wzrostu sprzedaży o 550% na Bliskim Wschodzie i w Afryce, o 275% w Ameryce Łacińskiej, 180% w regionie Azji i Pacyfiku oraz o 120% w Europie.

Według analiz Kantar Worldpanel ComTech, w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 123% na pięciu głównych europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Firma Huawei ma obecnie 3-procentowy udział w rynku w Niemczech i w Hiszpanii, i zamierza zwiększyć go w niedalekiej przyszłości do 5%.

źródło: Huawei

 

World News 24h

sobota, 17 lutego 2018 20:03

Chinese telecoms equipment group ZTE Corp hit back on Thursday against concerns from U.S. lawmakers that it is a vehicle for Chinese espionage, saying it was a trusted partner of its U.S. customers, state news agency Xinhua reported. China is trying to gain access to sensitive U.S. technologies and intellectual properties through telecommunications companies, academia and joint business ventures, U.S. senators and spy chiefs warned on Tuesday. Republican Senator Richard Burr, chairman of the Senate Intelligence Committee, said he was concerned about the ties to the Chinese government of Chinese telecoms companies like Huawei Technologies Co Ltd and ZTE.

więcej na: www.reuters.com