Cisco zlikwiduje kolejne 6000 miejsc pracy

Po ogłoszeniu w środę kwartalnych wyników firma Cisco Systems zapowiedziała kolejne masowe zwolnienia. Tym razem producent sprzętu sieciowego, prowadząc restrukturyzację w kilku obszarach swojej działalności, zwolni 6 tys. pracowników. To trzecia runda poważnych redukcji zatrudnienia w przedsiębiorstwie będącym synonimem internetowego boomu. W sierpniu 2013 r. spółka ogłosiła likwidację 4 tys. miejsc pracy, a w roku 2011 - ponad 11 tys.

Posłuchaj
00:00

Firma poinformowała, że pomimo cięć prawie 12 tys. miejsc pracy od roku 2011 do końca 2013, globalna siła robocza Cisco faktycznie wzrosła w tym okresie z 71825 do 75049 pracowników i obecnie nieco przekracza 74 tys. zatrudnionych. Niektórzy analitycy są zdania, że stan ten jest ​​w dużej mierze wynikiem nabywania przez Cisco innych firm i ich pracowników, co miało być sposobem na wejście na nowe rynki i uzyskanie nowych technologii.

Prezes Cisco John Chambers uzasadnia cięcia niestabilnością globalnego popytu. Rynki wschodzące, gdzie spółka zmaga się z trudnościami w sprzedaży i rosnącą konkurencją, Cisco postrzega jako nieustające wyzwanie. Chiny zmniejszyły zamówienia na produkty o 23%, a 13% mniej zamówień dostarcza Brazylia. Całkowita liczba zamówień na produkty Cisco wzrosła o 1%, przy 2-procentowym wzroście w obu Amerykach, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz przy 7-procentowym spadku w rejonie Azji i Pacyfiku.

Ogłaszając kwartalne wyniki firma Cisco poinformowała, że uzyskała 2,24 mld dolarów zysku ze sprzedaży w wysokości 12,36 mld dolarów, w porównaniu do 2,27 mld dolarów zysku i sprzedaży 12,4 mld w tym samym okresie ubiegłego roku. Jej kwartalne zyski dały wynik 43 centów na akcję. Ankietowani przez Thomson Reuters analitycy spodziewali się 41 centów na akcję przy przychodach 12,13 mld dolarów.

Pod względem dochodów Cisco jest piątą co do wielkości korporacją z Doliny Krzemowej, ale jej sprzedaż zmalała z uwagi na globalne spowolnienie gospodarcze. Ponadto spółka ma rosnącą konkurencję ze strony zarówno starupów, jak i uznanych firm, takich jak Juniper Networks czy Brocade Communications Systems.

źródło: Silicon Valley, Reuters

Powiązane treści
Cisco uruchamia w Polsce Security Operations Center
Cisco tworzy za 100 mln dolarów joint venture z chińską Grupą Inspur
Cisco zamierza przejąć OpenDNS
Rusza Cisco Forum 2015
Cisco zatrudni w Krakowie ponad 500 nowych pracowników
Norm DePeau dyrektorem krakowskiego Cisco Global Support Center
Nowe centra usługowe Cisco w Krakowie
Czy Cisco sprzeda Linksysa?
Cisco przejęło ThinkSmart Technologies
Cisco chce budować smart grid w strefie technologicznej w Chengdu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Elektromechanika
Szybki rozwój rynku robotów humanoidalnych
Projektowanie i badania
Nowa generacja dronów ze skrzydłami inspirowana ptakami drapieżnymi
Komunikacja
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell
Aktualności
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Produkcja elektroniki
Apple inwestuje 100 mld USD w produkcję w USA – rozwija łańcuch dostaw półprzewodników i nowe fabryki
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów