Rynek tabletów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej już nie wzrasta

| Gospodarka Artykuły

W 2014 r. sprzedaż tabletów w Stanach Zjednoczonych i zachodniej Europie ulega stopniowemu wyhamowaniu w wyniku czego firma analityczna IDC Corp. zmniejszyła blisko o połowę wcześniejsze prognozy dotyczące wzrostu tego rynku na świecie. O ile wcześniej prognozowała globalny wzrost na poziomie 12,1%, to obecne szacuje, że w bieżącym roku liczba sprzedanych tabletów wzrośnie o 6,5% do 233,1 milionów. Z kolei po ubiegłorocznym 25-procentowym skoku, w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej wzrostu w ogóle nie będzie.

Rynek tabletów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej już nie wzrasta

Producenci tacy, jak Apple i Samsung Electronics, odświeżają ofertę nowymi modelami, które mają przekonać klientów w krajach uprzemysłowionych do wymiany urządzeń. Apple przygotowuje się do produkcji największego z iPadów, która ma ruszyć być może jeszcze w tym lub na początku przyszłego roku. Według źródeł Bloomberga chodzi o urządzenie z ekranem o przekątnej 12,9 cala, czyli 37,8 centymetra.

Zdaniem IDC wzrost sprzedaży tabletów w krajach wysoko rozwiniętych nastąpi w sektorze urządzeń z ekranami o wielkości poniżej 8 cali (20,32 cm), a ceny spadną na tych rynkach średnio o 10%. Sprzedaż poza Ameryką Północną i Europą Zachodnią ma w 2014 r. wzrosnąć o 12% - dla porównania w roku 2013 było to aż 88%.

źródło: biznes.onet.pl, Bloomberg