Sprzedaż układów w pierwszych miesiącach 2008 r. spada

Według analiz Carnegie Research, sprzedaż układów scalonych w styczniu 2008 roku wyniosła 21,3 mld dolarów w skali światowej, co stanowi wartość o 0,8% mniejszą niż w tym samym miesiącu w 2007 roku. Mimo iż wyniki w czwartym kwartale ubiegłego roku były o 2,5% lepsze niż w roku 2006, to jednak wartość sprzedaży w listopadzie i grudniu rozczarowuje. Miesiące te są tradycyjnie okresem mniejszego popytu na rynku, jednak wyniki okazały się mniejsze niż przewidywania analityków. Sprzedaż w grudniu wyniosła 22,3 mld dolarów, co oznacza wartość mniejszą o 3,6 względem poprzedniego miesiąca (23,1 mld dolarów w listopadzie). Styczeń b.r. to dalszy spadek popytu, do wartości 21,3 mld dolarów. Najważniejszą przyczyną tego trendu są malejące ceny pamięci, związane z ich nadpodażą na rynku, oraz gorsze niż zakładano wyniki sprzedaży urządzeń elektroniki konsumenckiej. Nie uwzględniając układów pamięci, sprzedaż półprzewodników zwiększyła się o 8% względem roku poprzedniego. Mimo tego, prognozy na rok 2008 są nadal obiecujące. Analiza Carnegie Research przewiduje, iż w tym roku wartość sprzedaży układów scalonych wzrośnie o 4%, natomiast ich liczba o 11%.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
NVIDIA zapisuje się w historii z wyceną rynkową na poziomie 4 bilionów dolarów
Komunikacja
Arrow Electronics polskim dystrybutorem rozwiązań Cohesity w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania danymi
Komunikacja
Według BBC sztuczna inteligencja niszczy Internet
Projektowanie i badania
TAITRA uruchamia konkurs "Go Healthy with Taiwan"
Pomiary
Rohde & Schwarz przejmuje ZES ZIMMER Electronic Systems GmbH i rozszerza ofertę urządzeń testowo-pomiarowych
Produkcja elektroniki
Indie stawiają na usługi OSAT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów