Praktyczne aspekty systemów wizyjnych

Pod koniec lutego firma National Instruments zorganizowała konferencję na temat systemów wizyjnych. Spotkanie to zgromadziło wyjątkowo dużą liczbę słuchaczy.     

Posłuchaj
00:00

Firma National Instruments jest bardzo aktywna w Polsce jako organizator konferencji. O ile oferowane przez nią produkty są nieco nieadekwatne w stosunku do oczekiwań większości polskich klientów, NI usilnie stara się przekonać o ich uniwersalności. Na kolejnych spotkaniach słuchacze informowani są o szerokich możliwościach i bardzo dużej wydajności systemów opartych o takie technologie jak oprogramowanie LabView i standard PXI. W praktyce jednak wielu gości wychodzi ze spotkań z wiedzą na temat funkcjonalności produktów NI i ze świadomością, że są one zbyt drogie. Tym razem organizator postawił jednak na wiedzę praktyczną, tworząc seminarium ukierunkowanym na wiedzę merytoryczną.

Praktyka w systemach wizyjnych

Pierwsza część spotkania dotyczyła praktycznych aspektów instalacji systemów wizyjnych. Przedstawiono podstawowe zagadnienia z zakresu teorii optyki oraz różne sposoby oświetlania badanych obiektów. Omawiano różnice w kosztach instalacji oraz metody poprawnej lokalizacji kamer i układów oświetlających. Następnie poruszono tematykę doboru kamery. Pokaz zakończono opisaniem procedury doboru obiektywu odpowiedniego do wybranej kamery i warunków panujących w aplikacji.

Frekwencja rośnie

Obserwując frekwencję na spotkaniach organizowanych przez National Instruments można wywnioskować, że są one coraz bardziej cenione przez polskich inżynierów. Musi być to związane z rosnącą popularnością produktów NI, a być może i z spadkiem wartości dolara, który prowadzi do zwiększenia dostępności urządzeń i oprogramowania tej firmy na polskim rynku. Na pewno znaczenie ma także rosnący poziom merytoryczny konferencji. Informacje praktyczne, takie jak te przedstawiane w ramach lutowego seminarium są bardzo cenione przez inżynierów. W efekcie spotkania te przeradzają się w szkolenia z zakresu omawianej tematyki. Jednakże to, czy zwiększone zainteresowanie seminariami przekłada się na analogiczny wzrost sprzedaży, pozostaje tajemnicą firmy.

Marcin Karbowniczek

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów