Praktyczne aspekty systemów wizyjnych
| Gospodarka ArtykułyPod koniec lutego firma National Instruments zorganizowała konferencję na temat systemów wizyjnych. Spotkanie to zgromadziło wyjątkowo dużą liczbę słuchaczy.
Firma National Instruments jest bardzo aktywna w Polsce jako organizator konferencji. O ile oferowane przez nią produkty są nieco nieadekwatne w stosunku do oczekiwań większości polskich klientów, NI usilnie stara się przekonać o ich uniwersalności. Na kolejnych spotkaniach słuchacze informowani są o szerokich możliwościach i bardzo dużej wydajności systemów opartych o takie technologie jak oprogramowanie LabView i standard PXI. W praktyce jednak wielu gości wychodzi ze spotkań z wiedzą na temat funkcjonalności produktów NI i ze świadomością, że są one zbyt drogie. Tym razem organizator postawił jednak na wiedzę praktyczną, tworząc seminarium ukierunkowanym na wiedzę merytoryczną.
Praktyka w systemach wizyjnych
Pierwsza część spotkania dotyczyła praktycznych aspektów instalacji systemów wizyjnych. Przedstawiono podstawowe zagadnienia z zakresu teorii optyki oraz różne sposoby oświetlania badanych obiektów. Omawiano różnice w kosztach instalacji oraz metody poprawnej lokalizacji kamer i układów oświetlających. Następnie poruszono tematykę doboru kamery. Pokaz zakończono opisaniem procedury doboru obiektywu odpowiedniego do wybranej kamery i warunków panujących w aplikacji.
Frekwencja rośnie
Obserwując frekwencję na spotkaniach organizowanych przez National Instruments można wywnioskować, że są one coraz bardziej cenione przez polskich inżynierów. Musi być to związane z rosnącą popularnością produktów NI, a być może i z spadkiem wartości dolara, który prowadzi do zwiększenia dostępności urządzeń i oprogramowania tej firmy na polskim rynku. Na pewno znaczenie ma także rosnący poziom merytoryczny konferencji. Informacje praktyczne, takie jak te przedstawiane w ramach lutowego seminarium są bardzo cenione przez inżynierów. W efekcie spotkania te przeradzają się w szkolenia z zakresu omawianej tematyki. Jednakże to, czy zwiększone zainteresowanie seminariami przekłada się na analogiczny wzrost sprzedaży, pozostaje tajemnicą firmy.
Marcin Karbowniczek