Praktyczne aspekty systemów wizyjnych

| Gospodarka Artykuły

Pod koniec lutego firma National Instruments zorganizowała konferencję na temat systemów wizyjnych. Spotkanie to zgromadziło wyjątkowo dużą liczbę słuchaczy.     

Praktyczne aspekty systemów wizyjnych

Firma National Instruments jest bardzo aktywna w Polsce jako organizator konferencji. O ile oferowane przez nią produkty są nieco nieadekwatne w stosunku do oczekiwań większości polskich klientów, NI usilnie stara się przekonać o ich uniwersalności. Na kolejnych spotkaniach słuchacze informowani są o szerokich możliwościach i bardzo dużej wydajności systemów opartych o takie technologie jak oprogramowanie LabView i standard PXI. W praktyce jednak wielu gości wychodzi ze spotkań z wiedzą na temat funkcjonalności produktów NI i ze świadomością, że są one zbyt drogie. Tym razem organizator postawił jednak na wiedzę praktyczną, tworząc seminarium ukierunkowanym na wiedzę merytoryczną.

Praktyka w systemach wizyjnych

Pierwsza część spotkania dotyczyła praktycznych aspektów instalacji systemów wizyjnych. Przedstawiono podstawowe zagadnienia z zakresu teorii optyki oraz różne sposoby oświetlania badanych obiektów. Omawiano różnice w kosztach instalacji oraz metody poprawnej lokalizacji kamer i układów oświetlających. Następnie poruszono tematykę doboru kamery. Pokaz zakończono opisaniem procedury doboru obiektywu odpowiedniego do wybranej kamery i warunków panujących w aplikacji.

Frekwencja rośnie

Obserwując frekwencję na spotkaniach organizowanych przez National Instruments można wywnioskować, że są one coraz bardziej cenione przez polskich inżynierów. Musi być to związane z rosnącą popularnością produktów NI, a być może i z spadkiem wartości dolara, który prowadzi do zwiększenia dostępności urządzeń i oprogramowania tej firmy na polskim rynku. Na pewno znaczenie ma także rosnący poziom merytoryczny konferencji. Informacje praktyczne, takie jak te przedstawiane w ramach lutowego seminarium są bardzo cenione przez inżynierów. W efekcie spotkania te przeradzają się w szkolenia z zakresu omawianej tematyki. Jednakże to, czy zwiększone zainteresowanie seminariami przekłada się na analogiczny wzrost sprzedaży, pozostaje tajemnicą firmy.

Marcin Karbowniczek

Zobacz również