TI stawia na układy analogowe oraz embedded.
| Gospodarka ArtykułyPrzedstawicie firmy Texas Instruments zapowiedzieli znaczne zmiany w ofercie firmy. Nowa polityka zakłada wzrost udziału dochodów z układów analogowych oraz typu embedded. W przeciągu najbliższych 5 lat obroty z tytułu tych rozwiązań mają wzrosnąć docelowo do 75% całkowitych obrotów firmy. Firma planuje wprowadzić na rynek dużą liczbę nowych modeli, celując w szeroki zakres zastosowań, od branży elektroniki konsumenckiej po przemysł. Obecnie, rozwiązania typu embedded stanowią 10% obrotów firmy, podczas gdy układy analogowe 40%. Jednak, zdaniem władz TI, obydwie technologie charakteryzują się wysokim tempem wzrostu i plany firmy wydają się realistyczne. Dla układów analogowych wynosi ono 20% w skali rocznej. TI kontroluje obecnie 13% całkowitego rynku, jednak planuje dalszą ekspansję. Dzięki temu układy te w przeciągu 5 lat powinny stać się najważniejszą dziedziną działalności firmy, generując 60% jej obrotów. Rozwiązania typu embedded cechują się natomiast rocznym wzrostem równym 22%, co do roku 2013 pozwoli im stanowić 15% obrotów firmy. Analitycy oraz udziałowcy koncernu są jednak zaniepokojeni kondycją pionu komunikacyjnego firmy. W zeszłym roku TI spadło na drugie miejsce zestawienia producentów układów dla telefonów, ustępując pozycji firmie Qualcomm. Dodatkowo, prognozy dla działy komunikacji bezprzewodowej przewidują w tym oraz następnym roku spadek o 7%. Według przedstawicieli TI, układy przeznaczone dla zastosowań komunikacyjnych mogę w przeciągu najbliższych pięciu lat stanowić do 15% do 20% obrotów firmy. Związane jest to m.in. z decyzją największego klienta firmy w tym zakresie, Nokii, dotyczącą zaopatrywania się także w układy Broadcom oraz Infineon. Również firma Ericsson zdecydowała się na zakup układów produkowanych przez STMicroelectronics. Dostawy do tej firmy będą maleć aż do drugiej połowy 2009 r., kiedy to TI ma jej dostarczyć nową linie układów. Mimo tego, przedstawiciele firmy stanowczą zaprzeczają, jakoby TI planował wycofać się z rynku komunikacyjnego.