Wzrosła sprzedaż płytek krzemowych

Obroty na rynku krzemowych płytek podłożowych w 2007 r. wzrosły o 22,5% w stosunku do roku poprzedzającego, osiągając wartość 12,5 mld dolarów. Jako główne czynniki wzrostu podaje się duże zapotrzebowanie na płytki o średnicy 300mm oraz rosnące ceny, spowodowane głównie niedoborami monokrystalicznego krzemu na rynku. Dostawy płytek w ubiegłym roku wzrosły o 8,1% do łącznej powierzchni 8,9 mld cali kw. Listę największych dostawców otwiera Shin-Etsu Handota, który w 2007 r. powiększył swoje obroty o 23,8 % do wartości 4 mld dolarów. Firmie udało się zwiększyć udziały w rynku o 0,3% do 32,5%. Na drugim miejscu uplasowała się firma Sumco, która zwiększyła obroty o 24,7% i kontroluje 21,7% rynku. Obydwie firmy odnotowały poprawę sprzedaży płytek o średnicy 300mm. Trzeci na liście największych producentów jest Siltronic (Niemcy), ze wzrostem rocznym równym 29,2% oraz udziałami w rynku na poziomie 14,8%. Obroty firmy wyniosły 1,8 mld dolarów. Firma rozwija produkcję płytek 300mm oraz inwestuje w rynki w Korei Płd. oraz Tajwanie. Kolejne miejsca należą do MEMC Electronic Materiale oraz Sumco Techxiv. Według prognoz firmy Gartner, w dłuższej perspektywie popyt na płytki 300mm zmaleje a ceny powinny się ustabilizować.
Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Aktualności
Foxconn i Nvidia zbudują centrum danych AI mające moc 100 MW
Pomiary
Firma Anritsu przejęła w całości Dewetron GmbH
Aktualności
Studenci Politechniki Poznańskiej zbudowali rakietę sondażową. Wsparcia udzieliła Grupa Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów