Dobre prognozy mimo problemów na rynku pamięci.

Według raportu Semiconductor Industry Association (SIA), wzrost sprzedaży półprzewodników w 2008 r. może zwolnić z powodu problemów na rynku pamięci, jednak w dalszej perspektywie branża może spodziewać się znacznej poprawy wyników finansowych. W okresie od 2008 r. do 2011 r. przewidywalny średni wzrost roczny wyniesie 6,1%. Oznacza to poprawę obrotów z 266,6 mld dolarów w bieżącym roku do 324,1 mld dolarów w 2011 r. Trudna sytuacja na rynku pamięci DRAM i flash spowodowała obniżenie prognoz dotyczących wzrostu sprzedaży na rok bieżący, z 7,7% do 4,3%. Szacuje się, iż obroty na tym polu stanowią ok. 20% całkowitej sprzedaży półprzewodników. Mimo iż wiele firm traci z powodu niskich cen pamięci, branża będzie się rozwijać, głównie za sprawą dużego popytu na sprzęt komputerowy, elektronikę przenośną oraz inne urządzenia konsumenckie. W bieżącym roku sprzedaż komputerów PC wzrośnie o 10% do 300 mln sztuk natomiast telefonów komórkowych o 12% do 1,3 mld sztuk. Szczegółowa prognoza zakłada, iż w 2009 r. rynek półprzewodników odnotuje wzrost na poziomie 6% do wartości 283,2 mld dolarów. W 2010 r. wzrost wyniesie 8,4% do wartości 307 mld dolarów, natomiast w 2011 r. 6% do wartości 324,1 mld dolarów.
Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Aktualności
Foxconn i Nvidia zbudują centrum danych AI mające moc 100 MW
Pomiary
Firma Anritsu przejęła w całości Dewetron GmbH
Aktualności
Studenci Politechniki Poznańskiej zbudowali rakietę sondażową. Wsparcia udzieliła Grupa Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów