ESIA przedstawia wyniki za kwiecień.

W wyniku wzrostu średniej ceny półprzewodników w czerwcu wartość sprzedaży w skali światowej wzrosła o 8% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2007 r. Według European Semiconductor Industry Association (ESIA), dla ryku europejskiego wzrost wyniósł 5%. Największe zwiększenie zapotrzebowania widoczne było w przypadku elementów optoelektronicznych, gdzie sprzedaż wzrosła o 31%. Głównymi odbiorcami tych produktów były branże przemysłowa, motoryzacyjna oraz telefonów komórkowych. Drugą kategorią produktów charakteryzującą się wysokim tempem wzrostu sprzedaży były układy scalone specjalnego przeznaczenia (special purpose industrial chips ) dla przemysłu na które popyt wzrósł o 28,5%. Zwiększonym zainteresowaniem cieszyły się także układy dla komunikacji (o 15%), MPU dla komputerów stacjonarnych oraz notebook’ów (o 13,2%) oraz układy dla motoryzacji (o 9,9%). Całkowita wartość sprzedaży w Europie wyniosła w kwietniu 3,37 mld dolarów, o 1,2% więcej niż w maju. Liczona w Euro, wyniosła 2,16 mld, o 1% więcej niż w maju jednak o 9,3% mniej w stosunku do kwietnia 2007 r.
Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Najmniejszy na świecie komputer z Intel Core 13. generacji – AAEON de next-RAP8 wkracza na rynek embedded
Projektowanie i badania
SoMLabs i Scythe Studio: partnerstwo w zakresie rozwiązań embedded
Optoelektronika
Unisystem – 30 lat ewolucji w świecie wyświetlaczy
Projektowanie i badania
Elektroniczna skóra dla robotów: tani, elastyczny i czuły materiał inspirowany ludzkim dotykiem
Mikrokontrolery i IoT
Infineon prezentuje SECORA ID V2 i eID-OS – nowe rozwiązania do nowoczesnych dokumentów tożsamości
Aktualności
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów