wersja mobilna
Online: 609 Wtorek, 2018.02.20

Biznes

Globalne dostawy tabletów w 2018 roku osiągną 128 milionów sztuk

czwartek, 23 listopada 2017 11:43

Widząc jak pełnoekranowe smartfony nadal przyczyniają się do osłabiania popytu na tablety, sprzedawcy tabletów starają się wyróżnić niektóre linie produktów i agresywnie promują modele 10-calowe i większe. Przyjaznymi dla konsumentów cenami mają nadzieję wywołać potrzebę zastępowania użytkowanych już urządzeń. Digitimes Research spodziewa się, że w 2018 roku liczba wysyłanych na całym świecie tabletów osiągnie poziom 128 milionów sztuk, a roczny spadek sprzedaży zmniejszy się do około 10%.

Digitimes Research spodziewa się, że wpływ bezramkowych smartfonów na tablety zmniejszy się po roku 2019, a liczba sprzedawanych rocznie na całym świecie tabletów pozostanie na poziomie ponad 120 milionów sztuk. Analitycy szacują, że w okresie 2018-2022 CAGR będzie wynosił minus 1,4%.

W 2017 roku największymi dostawcami tabletów będą firmy Apple, Samsung Electronics i Amazon. Czwarte miejsce zajmie Huawei, wyprzedzając Lenovo dzięki strategii na rzecz zróżnicowania produktów. Przewiduje się, że dystans między Huaweiem i Lenovo w przyszłym roku ulegnie dalszemu zwiększeniu.

Wraz z adaptowaniem do smartfonów wyświetlaczy przekraczających 6 cali rosnąć będzie konkurencja dla tabletów 7- i 8-calowych. Digitimes Research uważa, że aby zminimalizować wpływ tego trendu na sprzedaż mniejszych tabletów, producenci zwrócą się w stronę promowania swoich modeli 9-calowych i większych, co spowoduje, że ich dostawy w 2018 roku będą stanowić ponad 60% wolumenów globalnych.

Chociaż producenci z Chin odnotowali wzrost udziału 8-calowych tabletów w rynku światowym, to szybko spadające zamówienia na ich urządzenia 7-calowe będą miały korzystny wpływ na wyniki dostawców z Tajwanu. To właśnie tajwańscy producenci dostarczać będą większość tabletów o dużych rozmiarach, a ich udział w światowej sprzedaży wzrośnie w 2018 r. do ponad 50%.

źródło: DigiTimes

 

World News 24h

wtorek, 20 lutego 2018 18:06

Samsung Electronics Co will slash output of its OLED panels in response to its customer Apple Inc’s decision to cut production of iPhone X amid weak demand, the Nikkei reported. Samsung Display, the panel-making unit of Samsung Electronics, now plans to make OLED panels for 20 million or fewer iPhones at the South Chungcheong plant in the January-March quarter, significantly lower than its initial goal of supplying panels for 45 million to 50 million iPhones, the Nikkei reported. Samsung Electronics stock fell as much as 2.3 percent in morning trade, while shares of Japanese OLED component makers, such as Hodogaya Chemical Co and Hirata Corp, also declined.

więcej na: www.reuters.com

2018.02.20