Globalne dostawy tabletów w 2018 roku osiągną 128 milionów sztuk

| Gospodarka

Widząc jak pełnoekranowe smartfony nadal przyczyniają się do osłabiania popytu na tablety, sprzedawcy tabletów starają się wyróżnić niektóre linie produktów i agresywnie promują modele 10-calowe i większe. Przyjaznymi dla konsumentów cenami mają nadzieję wywołać potrzebę zastępowania użytkowanych już urządzeń. Digitimes Research spodziewa się, że w 2018 roku liczba wysyłanych na całym świecie tabletów osiągnie poziom 128 milionów sztuk, a roczny spadek sprzedaży zmniejszy się do około 10%.

Globalne dostawy tabletów w 2018 roku osiągną 128 milionów sztuk

Digitimes Research spodziewa się, że wpływ bezramkowych smartfonów na tablety zmniejszy się po roku 2019, a liczba sprzedawanych rocznie na całym świecie tabletów pozostanie na poziomie ponad 120 milionów sztuk. Analitycy szacują, że w okresie 2018-2022 CAGR będzie wynosił minus 1,4%.

W 2017 roku największymi dostawcami tabletów będą firmy Apple, Samsung Electronics i Amazon. Czwarte miejsce zajmie Huawei, wyprzedzając Lenovo dzięki strategii na rzecz zróżnicowania produktów. Przewiduje się, że dystans między Huaweiem i Lenovo w przyszłym roku ulegnie dalszemu zwiększeniu.

Wraz z adaptowaniem do smartfonów wyświetlaczy przekraczających 6 cali rosnąć będzie konkurencja dla tabletów 7- i 8-calowych. Digitimes Research uważa, że aby zminimalizować wpływ tego trendu na sprzedaż mniejszych tabletów, producenci zwrócą się w stronę promowania swoich modeli 9-calowych i większych, co spowoduje, że ich dostawy w 2018 roku będą stanowić ponad 60% wolumenów globalnych.

Chociaż producenci z Chin odnotowali wzrost udziału 8-calowych tabletów w rynku światowym, to szybko spadające zamówienia na ich urządzenia 7-calowe będą miały korzystny wpływ na wyniki dostawców z Tajwanu. To właśnie tajwańscy producenci dostarczać będą większość tabletów o dużych rozmiarach, a ich udział w światowej sprzedaży wzrośnie w 2018 r. do ponad 50%.

źródło: DigiTimes