Chiny także dotknięte kryzysem

Według analityków z iSuppli, chiński rynek półprzewodników skurczy się w 2009 r. Ich zdaniem, będzie to w głównej mierze wynikiem negatywnego wpływu, jaki kryzys finansowy odcisnął na gospodarce Chin.

Posłuchaj
00:00

Przy prognozach mówiących o spadkach na globalnym rynku półprzewodników nawet o 9,4% i pogarszających się nastrojach konsumentów, wiele mniejszych chińskich przedsiębiorstw ogłosiło upadłość a pozostałe zmagają się ze zmniejszającą się liczbą zamówień i problemami z utrzymaniem płynności finansowej.

Zdaniem analityków, jeśli kłopoty światowej gospodarki będą nadal się powiększać, niewykluczone, że spadki w tym regionie okażą się wyższe niż przypuszczano. Pod względem konsumpcji, rynek ten zmniejszy się o 5,8% do wartości 72 mld dolarów z 76,5 mld dolarów w 2008 r.

Zdaniem analityków iSuppli, wzrost powróci w przyszłym roku, kiedy to obroty na rynku zwiększą się o 8%, a następnie w 2011 r. o 11%. W celu pobudzenia gospodarki władze obniżyły stopy procentowe a w przeciągu najbliższych lat przeznaczą 570 mld dolarów na przeciwdziałanie kryzysowi w ramach pakietów pobudzających.

Powiązane treści
Chiny ograniczają eksport surowców strategicznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Znacznie 5G rośnie, ale LTE pozostaje silne
Pomiary
Keysight prezentuje nowe rozwiązanie do testowania bezpieczeństwa systemów wbudowanych – premiera testbencha nowej generacji
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów