Freescale sprzeda biznes komórkowy na cześci

Freescale zapowiedziała, że z powodu braku chętnych na przejęcie jej oddziału produkującego półprzewodniki do telefonów komórkowych, zamierza przyjąć nową strategia wycofania się z tego rynku.

Posłuchaj
00:00

Według przedstawicieli koncernu, obecnie rozważane są scenariusze sprzedaży tego biznesu w częściach. Dzisiejsze warunki na rynku negatywnie wpływają na ilość transakcji przejęć i połączeń w branży, firma zdecydowała się więc na stopniową wyprzedaż niż na poszukiwanie pojedynczego inwestora.

Plany te utrudniają niezadowalające wyniki finansowe jaki biznes komórkowy uzyskał w IV kw 2008 r. Wartość sprzedaży półprzewodników firmy na ten rynek wyniosła 64 mln dolarów, wobec 344 mln dolarów w III kw. i 303 mln dolarów w analogicznym okresie rok wcześniej.

Firma zamierza skupić swoją działalność na rynku motoryzacyjnym oraz sprzętu sieciowego. Zapowiedziała również dodatkowe cięcia kosztów po wprowadzeniu planu restrukturyzacyjnego na początku drugiej połowy 2008 r. W ostatnim kwartale straty netto firmy wzrosły do poziomu 4 mld dolarów, w głównej mierze z powodu utraty wartości (3,6 mld dolarów).

W skali rok do roku, obroty firmy spadły o 39% z 1,5 mld do 940 mln dolarów. W ujęciu całego roku, firma straciła 7,939 mld dolarów wobec 1,613 mld dolarów strat w 2007 r.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Produkcja elektroniki
AMD na fali wzrostowej - rekordowy udział w przychodach z serwerów
Aktualności
Digitalizacja pola walki postępuje
Komponenty
„Superczipy” Nvidii napędzają najszybszy superkomputer w Europie
Aktualności
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Aktualności
Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej zainstalowano pierwsze w pełni polskie urządzenie - LeopardISS
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów