Freescale sprzeda biznes komórkowy na cześci

Freescale zapowiedziała, że z powodu braku chętnych na przejęcie jej oddziału produkującego półprzewodniki do telefonów komórkowych, zamierza przyjąć nową strategia wycofania się z tego rynku.

Posłuchaj
00:00

Według przedstawicieli koncernu, obecnie rozważane są scenariusze sprzedaży tego biznesu w częściach. Dzisiejsze warunki na rynku negatywnie wpływają na ilość transakcji przejęć i połączeń w branży, firma zdecydowała się więc na stopniową wyprzedaż niż na poszukiwanie pojedynczego inwestora.

Plany te utrudniają niezadowalające wyniki finansowe jaki biznes komórkowy uzyskał w IV kw 2008 r. Wartość sprzedaży półprzewodników firmy na ten rynek wyniosła 64 mln dolarów, wobec 344 mln dolarów w III kw. i 303 mln dolarów w analogicznym okresie rok wcześniej.

Firma zamierza skupić swoją działalność na rynku motoryzacyjnym oraz sprzętu sieciowego. Zapowiedziała również dodatkowe cięcia kosztów po wprowadzeniu planu restrukturyzacyjnego na początku drugiej połowy 2008 r. W ostatnim kwartale straty netto firmy wzrosły do poziomu 4 mld dolarów, w głównej mierze z powodu utraty wartości (3,6 mld dolarów).

W skali rok do roku, obroty firmy spadły o 39% z 1,5 mld do 940 mln dolarów. W ujęciu całego roku, firma straciła 7,939 mld dolarów wobec 1,613 mld dolarów strat w 2007 r.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics został dystrybutorem kondensatorów Quantic Evans
Produkcja elektroniki
Potężny grant dla Grupy Elemental na realizację projektu Polvolt
Mikrokontrolery i IoT
Meta wprowadza inteligentne okulary z AI i opaską EMG
Komponenty
Kiedy podejście open source hardware zdominuje rynek?
Komponenty
SiTime Titan: najmniejszy rezonator na świecie otwiera nową erę elektroniki
Aktualności
Jesienny bonus dla klientów sklepu internetowego firmy Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Od pomysłu do produktu w kilka dni: siła szybkiego prototypowania PCB

Współczesny rynek elektroniki zmienia się w bezprecedensowym tempie. Produkty, które jeszcze dekadę temu mogły cieszyć się zainteresowaniem konsumentów przez lata, dziś stają się przestarzałe w ciągu miesięcy. To przyspieszenie jest napędzane przez zbieżność kilku potężnych sił, a wśród nich przez nieustanną presję konkurencji, gwałtowne przemiany technologiczne oraz rosnący apetyt użytkowników na nowe funkcje i wyższą wydajność.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów