Freescale sprzeda biznes komórkowy na cześci
| Gospodarka ArtykułyFreescale zapowiedziała, że z powodu braku chętnych na przejęcie jej oddziału produkującego półprzewodniki do telefonów komórkowych, zamierza przyjąć nową strategia wycofania się z tego rynku.
Według przedstawicieli koncernu, obecnie rozważane są scenariusze sprzedaży tego biznesu w częściach. Dzisiejsze warunki na rynku negatywnie wpływają na ilość transakcji przejęć i połączeń w branży, firma zdecydowała się więc na stopniową wyprzedaż niż na poszukiwanie pojedynczego inwestora.
Plany te utrudniają niezadowalające wyniki finansowe jaki biznes komórkowy uzyskał w IV kw 2008 r. Wartość sprzedaży półprzewodników firmy na ten rynek wyniosła 64 mln dolarów, wobec 344 mln dolarów w III kw. i 303 mln dolarów w analogicznym okresie rok wcześniej.
Firma zamierza skupić swoją działalność na rynku motoryzacyjnym oraz sprzętu sieciowego. Zapowiedziała również dodatkowe cięcia kosztów po wprowadzeniu planu restrukturyzacyjnego na początku drugiej połowy 2008 r. W ostatnim kwartale straty netto firmy wzrosły do poziomu 4 mld dolarów, w głównej mierze z powodu utraty wartości (3,6 mld dolarów).
W skali rok do roku, obroty firmy spadły o 39% z 1,5 mld do 940 mln dolarów. W ujęciu całego roku, firma straciła 7,939 mld dolarów wobec 1,613 mld dolarów strat w 2007 r.