NXP rentowne w II kw.

NXP odnotowało zysk netto równy 344 mln dolarów w II kw. przy obrotach na poziomie 857 mln dolarów. Firma osiągnęła rentowność po stratach równych 568 mln dolarów w I kw. i 319 mln w II kw. 2008 r. W ujęciu kwartalnym, obroty firmy były większe o 26,2%.

Posłuchaj
00:00

Wzrost ten był spowodowany w głównej mierze zwiększeniem zamówień związanym z kurczeniem się stanów magazynowych odbiorców w I kw. i odczuwalnymi efektami przyjęcia pakietów stymulacyjnych przez takie kraje jak USA czy przede wszystkim Chiny. NXP zakończyło II kw. posiadając środki finansowe równe 1,373 mld dolarów, wobec 1,706 mld w poprzednim kwartale.

W tym okresie doszło również do zamknięcia fabryki w Fishkill w USA oraz sprzedaży ośrodka w Caen we Francji. Zdaniem przedstawicieli NXP, prognozy na przyszłość są nadal pesymistyczne, a rynek nadal nieprzewidywalny. Uzyskana poprawa wyników jest w głównej mierze wynikiem wyczerpania zapasów odbiorców produktów firmy, niż ożywieniem na rynku.

Nie dotyczy to jedynie Chin oraz części krajów azjatyckich, gdzie w ostatnim czasie odnotowano rzeczywistą poprawę koniunktury. W III kw. prognozy NXP mówią o poprawie obrotów w zakresie od 10 do 20%.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Europa pozostaje w tyle na rynku półprzewodników
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów