80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta

Conrad Electronic jest na drodze do sukcesu. Ta rodzinna firma z Górnego Palatynatu generuje już 80% swoich przychodów ze sprzedaży dla klientów biznesowych i z powodzeniem przekształciła się z tradycyjnego sklepu z techniką w nowoczesną platformę zakupową B2B. Cel jest jasno określony: Conrad chce stać się wiodącą w Europie platformą zaopatrzeniową dla branży technicznej.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z zasadą „Structure follows strategy” (Struktura podąża za strategią) firma wzmocniła swój zarząd o dwóch nowych członków. Od 1 maja 2025 roku do zespołu dołączył dr Daniel Saga, a od 1 września 2025 – Guy Dann. Eksperci branżowi, pełniąć funkcje Chief Sales Officer (CSO), będą w przyszłości odpowiedzialni za dwa kluczowe segmenty klientów: dr Daniel Saga – za klientów obsługiwanych cyfrowo (Digitally Managed Customers, DMC), a Guy Dann – za klientów obsługiwanych bezpośrednio (Personally Managed Customers, PMC).

Transformacja firmy Conrad widoczna jest nie tylko w wynikach, ale także w wyraźnie określonej strategii ukierunkowanej na poszczególne grupy klientów. Klienci zarządzani cyfrowo (DMC) dokonują zakupów głównie poprzez sklep internetowy, natomiast klienci typu Personally Managed (PMC) korzystają z elektronicznych integracji systemowych, spersonalizowanych rozwiązań eProcurement oraz oraz indywidualnej obsługi. Rozszerzenie zarządu o dwóch doświadczonych ekspertów podkreśla ambicje rozwojowe Conrad w tych obszarach.

Kontynuacja sukcesu i przyspieszenie internacjonalizacji

- Bardzo się cieszę, że mogę powitać w naszym gronie dr Daniela Sagę i Guya Danna. Ich połączone doświadczenie i wiedza będą dla nas ogromnym wsparciem w dalszym rozwoju, tak, byśmy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i umacniać naszą pozycję jako wiodącej w Europie platformy zakupowej dla branży technicznej – mówi Ralf Bühler, dyrektor generalny Conrad Electronic.

Dzięki portfolio obejmującemu ponad jeden milion produktów, dostosowanym do indywidualnych potrzeb rozwiązaniom eProcurement oraz kompetentnej obsłudze, Conrad już dziś pomaga firmom z różnych branż i o różnej wielkości oszczędzać czas i koszty w procesie zaopatrzenia technicznego. Producenci i dystrybutorzy, jako sprzedawcy na Conrad Marketplace, docierają do nowych grup docelowych i rynków w całej Europie. Rozszerzenie składu zarządu, do którego od września 2022 r. należy również dyrektor finansowy dr Sebastian Dehnen, jest logicznym kolejnym krokiem w kierunku kontynuacji sukcesu i dalszej internacjonalizacji platformy Conrad Sourcing Platform.

Dwóch ekspertów branżowych dla dwóch światów klientów

Dr Daniel Saga to specjalista z blisko 25-letnim doświadczeniem zawodowym, w tym ponad dziesięcioletnim stażem w Amazonie, gdzie pełnił funkcję General Managera odpowiedzialnego za kategorie narzędzi, produktów do domu i inteligentnych rozwiązań Smart Home. Jako Managing Director EU Consumer w znacznym stopniu przyczynił się do rozwoju nowych obszarów działalności, optymalizacji procesów międzykrajowych i ustanowienia innowacyjnych obszarów działalności. Zanim dołączył do Amazona, pochodzący z Monachium menedżer przez pięć lat pracował w Allianz Group jako Associate Director, gdzie kierował m.in. zespołem Business Analytics.

- Cyfryzacja procesów zaopatrzenia stwarza ogromne możliwości dla naszych klientów DMC. Cieszę się, że dzięki mojej wiedzy specjalistycznej w zakresie ekonomii platformowej będę mógł przyczynić się do ugruntowania pozycji firmy Conrad jako czołowego europejskiego dostawcy cyfrowych rozwiązań B2B w zakresie zaopatrzenia technicznego – wyjaśnia dr Daniel Saga.

Guy Dann ma ponad 30-letnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowym, przeprowadzaniu udanych restrukturyzacji i wdrażaniu strategicznych inicjatyw rozwojowych w przedsiębiorstwach w Europie, Azji i Australii. Kierował między innymi organizacjami sprzedaży dystrybutorów technicznych zorientowanych na usługi, takimi jak RS Group czy Rutronik. Przed dołączeniem do Conrad Electronic Guy Dann pełnił funkcję wiceprezesa region EMEA w TestEquity LLC, gdzie łączył działania związane z przejęciami, wizją i strategią. Dzięki swojej wiedzy w zakresie sprzedaży międzynarodowej i doskonałemu zrozumieniu procesów operacyjnych, ten urodzony w Wielkiej Brytanii menedżer wzmacnia teraz pozycję firmy Conrad wśród klientów PMC.

- Bardzo cieszę się z tego ekscytującego zadania i zamierzam włożyć całą swoją energię w rozwój działalności międzynarodowej, wykorzystując ponad 100-letnie doświadczenie Conrad w dystrybucji i innowacjach – powiedział Guy Dann o swoim nowym stanowisku.

Na zdjęciu: Wyraźne ukierunkowanie na klienta – kierownictwo Conrad Electronic: dr Sebastian Dehnen, Ralf Bühler, dr Daniel Saga i Guy Dann (od lewej do prawej).

Źródło: Conrad Electronic

Więcej na www.conrad.pl
Powiązane treści
Nauka w praktyce: Joy-Car Calliope od Joy-iT wzbogaca edukacyjną ofertę Conrad
Nowa biała księga: Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem
Oszczędzaj czas i pieniądze, wybierając właściwego partnera w zakresie zaopatrzenia technicznego
Voltcraft przedstawia nową serię multimetrów VC-900
Druk 3D w przypadku nieplanowanych potrzeb?
Intuicyjne latarki firmy Ledlenser
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Komponenty
Rynek pamięci NAND pod presją: rosnące ceny i wydłużone terminy dostaw
Komunikacja
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Optoelektronika
Electroinstal & Light-Tech Expo 2025 - przyszłość elektrotechniki i oświetlenia w jednym miejscu
Projektowanie i badania
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Zobacz więcej z tagiem: Komponenty
Technika
System automatyki KNX w produktach firmy Mean Well
Gospodarka
Rynek pamięci NAND pod presją: rosnące ceny i wydłużone terminy dostaw
Gospodarka
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów