Chiński potentat Alibaba zainwestuje 100 mln dolarów w rosyjskie przedsięwzięcie e-commerce

Chiński gigant e-commerce Alibaba i rosyjski, państwowy fundusz majątkowy RDIF (Russian Direct Investment Fund) zainwestują po 100 mln dolarów w rosyjską spółkę joint venture, zajmującą się handlem elektronicznym. Na mocy podpisanej w Moskwie umowy fundusz RDIF będzie miał również możliwość kupienia w przyszłości do Alibaby udziałów o wartości 194 mln dolarów.

Posłuchaj
00:00

Rosyjski operator telefonii komórkowej Megafon sprzeda Alibabie pakiet 9,97% udziałów w grupie internetowej Mail.ru i otrzyma 24,3% udziałów w tworzonym przedsięwzięciu JV, natomiast grupa Mail.ru wniesie do JV swój biznes e-commerce Pandao do JV oraz 182 mln dolarów w gotówce.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Czy właściciel giełdy NYSE przejmie eBaya?
Alibaba tworzy nową firmę półprzewodnikową, by rozwijać własne chipy
Alibaba Group chce za 1,2 mld dolarów kupić udziały w hinduskim Micromaksie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Europa pozostaje w tyle na rynku półprzewodników
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Gospodarka
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Gospodarka
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów