wersja mobilna
Online: 424 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Alibaba Group chce za 1,2 mld dolarów kupić udziały w hinduskim Micromaksie

wtorek, 12 maja 2015 07:54

Jak twierdzą osoby zaznajomione ze sprawą, Alibaba Group Holding prowadzi rozmowy z działającą w Indiach spółką Micromax Informatics dotyczące zakupu 20% udziałów producenta smartfonów. Ma to pomóc chińskiemu gigantowi sektora e-commerce poszerzyć swój zasięg na jednym z najszybciej na świecie rozwijających się rynków urządzeń elektronicznych. Micromax jest drugą co do wielkości marką smartfonów w Indiach ze sprzedażą o wartości 6 mld dolarów.

Indie są trzecim na świecie największym rynkiem smartfonów i według firmy analitycznej International Data Corporation były w trzecim kwartale ubiegłego roku najszybciej rozwijającym się rynkiem w regionie Azji i Pacyfiku.

Micromax i Alibaba rozpoczęli rozmowy w sprawie sprzedaży pakietu akcji po tym, jak w martwym punkcie utknęły negocjacje z inwestorami z japońskiej firmy telekomunikacyjnej Softbank Corp. Softbank jest największym akcjonariuszem Alibaby i rozmowy oficjalnie się nie zakończyły, ale trudno będzie do nich powrócić.

Alibaba zamierza przekuć transakcję z Micromaksem na korzyści płynące z boomu w zakresie liczby użytkowników internetu w Indiach. Wzrost w Indiach, zwłaszcza w obszarze transakcji mobilnych, pomoże Alibabie w walce z silną krajową konkurencją, w tym z firmą JD.com Inc, a także z coraz większym nasyceniem rynku w zakresie obsługi e-commerce.

Micromax rozpoczął działalność w Indiach w 2008 roku, a jego przystępne telefony z dużymi ekranami są obecnie najpopularniejsze po urządzeniach Samsunga.

źródło: Reuters

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com