Google wyprzedza Amazona w segmencie inteligentnych domów

W pierwszym kwartale 2019 roku europejski rynek inteligentnych domów wzrósł o 23,9%, osiągając 21,3 mln sprzedanych urządzeń, zaliczanych do tego segmentu. Zgodnie z raportem firmy analitycznej IDC, na Europę Zachodnią przypada 88,3% rynkowego udziału w regionie, a Europa Środkowo-Wschodnia odnotowała największy wzrost sprzedaży - o 31,2% w skali roku.

Posłuchaj
00:00

Sprzedaż głośników z wbudowanym inteligentnym asystentem (smart speakers) zwiększyła się w Europie o 58,1%, do 3,35 mln sztuk, co stanowi 15,8% rynku smart home. Urządzenia tego typu zajmują drugie miejsce w tym segmencie. Urządzenia Google Home w kategorii inteligentnych głośników stanowiły 45,1%, a Amazon Echo - 41,8% dostaw.

Google ma za sobą doskonały kwartał - zajął pierwsze miejsce w sprzedaży. Amerykański potentat kontynuuje zdobywanie rynku poprzez wsparcie i szybszy rozwój ojczystych języków dla platformy głosowej Google Assistant, która była zaimplementowana w 49,2% sprzedanych w Europie inteligentnych głośników. W tym samym czasie Amazon musiał zmierzyć się z problemami dotyczącymi niewystarczającego zaopatrzenia w swoje inteligentne urządzenia. Produkty Amazon Echo Dot nie były dostępne w niektórych krajach przez kilka tygodni, pozostawiając miejsce na rozwój produktów Google Home. Biorąc pod uwagę cały rok, numerem jeden wśród głosowych asystentów - według analityków - pozostanie jednak Alexa Amazona, którą w 2022 roku wyprzedzić może tylko Google AI Platform.

Zgodnie z prognozami, w 2019 roku sprzedaż urządzeń dla inteligentnego domu zmierza w kierunku liczby 107,8 mln sztuk, rosnąc o 21% w porównaniu z rokiem 2018, a w roku 2023 osiągnie 183,9 mln. W 2023 roku rozrywka wideo i inteligentne głośniki będą w tym segmencie stanowić dwie główne kategorie.

Najważniejsze kategorie

W pierwszym kwartale 2019 roku sprzedano 12,7 mln sztuk urządzeń do rozrywki wideo (video entertainment devices), do których należą inteligentne telewizory (Smart TV) i adaptery multimediów cyfrowych. Produkty Smart TV nadal mają największy udział w tej kategorii.

Urządzenia należące do trzech kategorii - oświetlenie, bezpieczeństwo domu oraz monitoring i termostaty - w pierwszym kwartale 2019 roku obejmowały 20,8% rynku sprzętu dla inteligentnego domu. Oczekuje się, że między 2019 a 2023 rokiem rynkowy udział produktów należących do tych trzech kategorii wzrośnie łącznie o 9,5 punkta procentowego, przy rocznej stopie wzrostu CAGR wynoszącej 27,11%.

Podsumowując - sprzedaż będzie stale rosła ze względu na zainteresowanie konsumentów technologiami, które umożliwiają sterowanie urządzeniami za pomocą ludzkiego głosu.

Źródło: IDC

Powiązane treści
Google nawiązał współpracę z AT&T
Amazon otworzy centrum logistyczne w Kanadzie
Alphabet - właściciel Google'a - odnotował trzykrotnie wyższe zyski kwartalne
Inteligentne głośniki - obecnie i w przyszłości
Branżowi giganci ponad podziałami w kwestii inteligentnych domów
Czy Braindrop przyniesie nową erę w sztucznej inteligencji?
Google zainwestuje 600 mln euro w fińskie centrum danych
Amazon składa pozew w sprawie kontraktu JEDI
Google zainwestuje ponad 3 mld dolarów w europejskie centra danych
Amazon we Francji stworzy 1800 nowych miejsc pracy
Jeff Bezos sprzedaje akcje Amazona warte 3,1 mld dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Contrans współpracuje z EPT
Gospodarka
NXP zamierza zwolnić 1600 pracowników
Gospodarka
POLYN Technology wprowadza innowacyjny zestaw ewaluacyjny do monitorowania opon
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów