Renault tworzy joint venture z chińskim JMCG

Francuski koncern Renault ogłosił, że zainwestuje 145 mln dolarów w zajmującą się pojazdami elektrycznymi jednostkę chińskiej Jiangling Motors Corporation Group (JMCG), co pozwoli koncernowi wejść na największy na świecie rynek motoryzacyjny. Renault przejmie 50% udziałów jednostce JMEV, która przekształcona będzie tym samym w tworzoną z JMCG spółkę joint venture.

Posłuchaj
00:00

JMEV uruchomione przez JMCG w 2015 roku obecnie oferuje przystępne cenowo zelektryfikowane sedany i SUV-y. Początkowa zdolność produkcyjna spółki wynosi 150 tys. pojazdów rocznie.

Obecnie Renault produkuje w Chinach pojazdy elektryczne poprzez spółkę joint venture z Dongfeng Motor. Planuje także produkcję samochodów elektrycznych dzięki takiemu przedsięwzięciu z Brilliance Automotive.

JMCG, mające siedzibę w Nanchang na południu Chin, posiada 50% udziałów w Jiangling Holdings, które jest największym udziałowcem Jiangling Motors Corp Ltd (JMC), a z kolei JMC jest jednym z przedsiębiorstw joint venture Forda w Chinach.

 

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Renault ma wizję elektrycznego samochodu dla Chin
Grupa Renault i STMicroelectronics rozpoczynają strategiczną współpracę
Renault utworzy największy w Europie system magazynowania energii elektrycznej
Norwegowie coraz częściej wybierają samochody elektryczne
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Elektromechanika
Prezentacje firmowe
Nauka w praktyce: Joy-Car Calliope od Joy-iT wzbogaca edukacyjną ofertę Conrad
Gospodarka
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Targi krajowe
Targi Electro Instal Expo - 3. edycja

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów