Subaru wyznacza termin zakończenia produkcji samochodów spalinowych

Japońskie Subaru przedstawiło plany dotyczące produkcji samochodów napędzanych wyłącznie silnikami elektrycznymi. Według deklaracji firmy, cel ten ma być osiągnięty do 2035 roku, kiedy to na całym świecie dostępne mają być już tylko elektryczne wersje Subaru. Aby postanowienie to zrealizować, a także by obniżyć koszty rozwoju i produkcji z wykorzystaniem nowych technologii, firma zacieśniła powiązania kapitałowe z Toyotą.

Posłuchaj
00:00

Aby w drugiej dekadzie rozwinąć swój asortyment niskoemisyjnych samochodów hybrydowych Subaru chce opracować tak zwaną "mocną hybrydę" wykorzystującą technologię Toyoty. Razem z Toyotą opracuje też całkowicie elektryczny samochód, który ma być wprowadzony na rynek mniej więcej w tym samym czasie. Subaru zapowiada, że do 2030 r. co najmniej 40% jego samochodów sprzedawanych na całym świecie będzie obejmować wersje elektryczne lub hybrydy.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Audi zamierza do 2025 roku sprzedać 800 tysięcy samochodów elektrycznych i hybrydowych
Airbus, Rolls-Royce i Siemens zbudują hybrydowo-elektryczny demonstrator lotu E-Fan X
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Aktualności
Targi Energetab - podsumowanie
PCB
Niezależność Europy w produkcji PCB - nowa fabryka Teltoniki w Wilnie
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Gospodarka
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Gospodarka
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Technika
Generatory TEG - dobór modułu do aplikacji

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów