Do wzrostu ogólnego rynku tabletów w Indiach przyczynił się znacząco sektor edukacji i opieki zdrowotnej, a niepewna sytuacja co do pandemii sprawia, że wiele sektorów utrzymuje pracę hybrydową lub zdalną. To nadal napędza wykorzystywanie tabletów do pracy, e-learningu i wyszukiwania informacji.
Trzy pierwsze miejsca w rankingu liderów dostawców tabletów w pierwszym kwartale 2022 r. zajęły firmy Lenovo (36% udziału w rynku), Apple (22%) i Samsung (22%), a następne były marki Realme i Lava.
Lenovo utrzymało pierwszą pozycję w regionie przede wszystkim dzięki działalności komercyjnej i rynkowi detalicznemu. Seria Lenovo Tab M8 (HD, Wi-Fi+4G) zdobyła 32% udziału w rynku, głównie w segmencie Value for Money (7-25 tys. INR). W I kwartale 2022 r. dostawy Lenovo odnotowały znaczący wzrost o 48% r/r.
Apple utrzymało drugą pozycję, przy czym model iPad 9 (Wi-Fi) miał 45-procentowy udział w rynku, a iPad Pro 2021 (Wi-Fi) - 11-procentowy. Dostawy Apple wzrosły o 31% r/r.
Samsung uplasował się na trzecim miejscu, wprowadzając na rynek tablety 5G i 4G, w tym urządzenia Galaxy Tab A8 WiFi+LTE, Galaxy Tab S8 WiFi+5G, Galaxy Tab S8 Plus WiFi+5G oraz Galaxy Tab S8 Ultra WiFi+5G. Dostawy Samsunga odnotowały bardzo duży wzrost o 81% r/r.
- Dzięki rosnącej dostępności tabletów obsługujących 5G, a także nowym graczom na rynku, takim jak Xiaomi ze swoim modelem Pad 5, rynek tabletów w Indiach zyska na sile. Wraz z pojawieniem się innych potencjalnych graczy na rynku tabletów, takich jak OPPO, vivo i OnePlus, konsumenci mają większy wybór niż wcześniej na rynku tabletów z Androidem - mówi Menki Kumari, analityk CMR.
Źródło: CyberMedia Research