W pierwszym kwartale sprzedaż tabletów spadnie poniżej 30 mln sztuk

Według najnowszego raportu DigiTimes dotyczącego globalnych dostaw tabletów, po odnotowanym w czwartym kwartale 2022 r. spadku o 7,7% w porównaniu z kwartałem trzecim, światowe dostawy tabletów mają sekwencyjnie zmaleć o odsetek dwucyfrowy, do poniżej 30 mln sztuk. Jest to najniższy kwartalny poziom od drugiego kwartału roku 2020. Wynika to z ograniczenia przez konsumentów wydatków na produkty nieistotne, w związku ze słabnącą gospodarką, rosnącą inflacją i wysokimi stopami procentowymi.

Posłuchaj
00:00

Chociaż producenci tabletów organizują promocje, ich kampanie promocyjne mają raczej słaby wpływ na popyt. Dostawy w czwartym kwartale 2022 r. zdecydowanie zmalały w porównaniu z poziomami w szczycie sezonu obserwowanymi w poprzednich latach.

Nowe iPady, które firma Apple wprowadziła w okresie świątecznym, były oferowane z ograniczonymi aktualizacjami sprzętowymi, co spowodowało, że nie spełniły oczekiwań. Dane z raportu pokazują, że dostawy Apple w czwartym kwartale 2022 r. wzrosły sekwencyjnie tylko o 1,9%, a wolumeny dostaw pozostałych marek spadły o ponad 10%, w porównaniu z kwartałem trzecim, przy kurczącym się popycie rynkowym. Apple obniżyło prognozę produkcji na nadchodzący kwartał, a marki inne niż Apple, takie jak Amazon i Lenovo, zmniejszyły zamówienia u producentów OEM.

Łączny udział tabletów 10,x-calowych i większych wzrósł do ponad 90% światowego wolumenu sprzedaży w czwartym kwartale 2022 r. Wśród tabletów 10,x-calowych i większych około 30% stanowiły tablety 11,x-calowe i większe, do czego przyczyniło się przede wszystkim wprowadzenie na rynek nowych iPadów Pro oraz rosnące dostawy modelu Pad 5 firmy Xiaomi. Oczekuje się, że łączny rynkowy udział tabletów o przekątnej 10 cali i większych utrzyma się w pierwszym kwartale 2023 r. na poziomie około 90%.

Ponieważ sprzedaż tabletów Amazona spadła, a amerykańska marka zmniejszyła udział urządzeń produkowanych przez tajwańskich dostawców OEM, udział tabletów pochodzących z tajwańskich OEM-ów zmalał do 35% w czwartym kwartale 2022 r. Mniej więcej tak samo ma być w pierwszym kwartale bieżącego roku, gdyż sprzedaż tabletów firm Apple i Amazon będzie nadal podlegać sekwencyjnemu spadkowi.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Odradzający się popyt napędza rynek tabletów w Indiach
Światowa sprzedaż tabletów spadła o ponad 45%
Spadki sprzedaży to powrót do normalności
Globalne dostawy tabletów spadną w 2021 roku o 10,5%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną
Aktualności
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Zasilanie
TDK Electronics przechodzi w pełni na energię odnawialną we wszystkich zakładach produkcyjnych
Produkcja elektroniki
Lit - perspektywy wydobycia w Europie
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów