Bezprzewodowy BMS - słowo klucz do rynku e-mobility

Niezbędną częścią większości akumulatorowych źródeł energii jest układ zarządzania pracą ogniw (BMS, Battery Management System), który odpowiada za monitoring napięć, prądów, temperatury, rozkład ładunku itd. W systemach zawierających wiele ogniw jest to konstrukcja skomplikowana, gdyż każde ogniwo musi zostać połączone przewodami z obwodami kontrolnymi BMS-a. Poza komplikacją w okablowaniu, problemem są też wysokie napięcia całego pakietu, które sięgają już 800 V i zmuszają do dalszej komplikacji układu, wymuszają konieczność separacji galwanicznej i użycie innych technik związanych z koniecznością przesuwania poziomu napięć.

Posłuchaj
00:00

Rozwiązaniem wielu tych problemów są BMS-y bezprzewodowe, w których monitory stanu ogniw zamontowane w ich sąsiedztwie i dalej komunikują się bezprzewodowo z centralną jednostką BMS nadzorującą ich pracę. W tym przypadku nie ma potrzeby izolacji galwanicznej, a okablowanie jest znacznie uproszczone. Kolejny zysk to uniwersalność rozwiązań takich BMS-ów, mniej złączy, kosztów montażu, lepsza jakość, mniejszy ciężar pakietu, itd. Specjaliści oceniają, że w pakiecie akumulatorów bezprzewodowy BMS zapewnia do 15% więcej miejsca dla ogniw.

Według źródeł branżowych oczekuje się, że największe globalne firmy motoryzacyjne wdrożą w swoich pojazdach bezprzewodowe BMS-y już w 2024 roku. W związku z tym oczekuje się, że wielkość globalnego rynku tych jednostek, który w 2022 roku wynosił zaledwie 7,16 mln dolarów, wzrośnie aż do 1,1 mld dolarów w roku 2028.

 
LG Innotek wprowadził na rynek bezprzewodowy BMS dla pakietu o napięciu znamionowym 800 V

 

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów