UMC i Metalenz wprowadzają produkcję półprzewodników do przemysłu optycznego

Metalenz, lider w dziedzinie optyki metapowierzchniowej, ogłosił nawiązanie partnerstwa z United Microelectronics Corporation (UMC). Oczekuje się, że współpraca rozwinie skalę i wprowadzi precyzję produkcji półprzewodników do przemysłu optycznego, a optyka metasurface po raz pierwszy trafi na otwarty rynek.

Posłuchaj
00:00

Metalenz, założona w 2016 roku, jest pierwszą firmą, która skomercjalizowała metaoptykę. Jej technologia metapowierzchni zapewnia złożone, wielofunkcyjne właściwości optyczne w pojedynczej warstwie półprzewodnika, przenosząc produkcję optyki w dużej skali do fabryk półprzewodników — drukując soczewki jak chipy. Po udanym debiucie optyki metapowierzchniowej w czerwcu 2022 r. w systemach time-of-flight dla elektroniki użytkowej (dzięki partnerstwu z STMicroelectronics) oraz w wyniku rundy finansowania serii B o wartości 30 mln USD, prowadzonej przez Neotribe Ventures i ogłoszonej w październiku 2022 r., firma kontynuuje wzrost wraz z milionami jej metapowierzchniowych elementów optycznych, które są obecnie dostępne na rynku.

- Współpracując ze światowej klasy firmą foundry, taką jak UMC, zyskujemy możliwości produkcyjne, wiedzę specjalistyczną i globalny zasięg, aby służyć klientom zainteresowanym przyjęciem naszej technologii metaoptycznej. To jeszcze bardziej przyspieszy nasz rozwój, ponieważ stajemy się wiodącym dostawcą precyzyjnej optyki dla rozwiązań do detekcji 3D - powiedział Rob Devlin, współzałożyciel i dyrektor generalny Metalenz.

Oczekuje się, że partnerstwo między Metalenz i UMC przyniesie znaczące korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom. Firma Metalenz realizuje już w Azji kilka projektów dotyczących rozpoznawania 3D z wykorzystaniem swojej metapowierzchniowej optyki. Dzięki możliwościom produkcyjnym zapewnianym przez UMC, Metalenz będzie mógł przyspieszyć rozwój produktów metaoptycznych i szybciej wprowadzać je na rynek jako bezpośredni dostawca OEM-ów (Original Equipment Manufacturer).

Firma UMC wdrożyła proces produkcji metapowierzchni Metalenz w swojej fabryce 12-calowych płytek w Singapurze. Pierwsze projekty, które przejdą przez nowo utworzony łańcuch dostaw, będą przeznaczone dla chińskiego OEM-a - DiluSense.

Źródło: Metalenz, DigiTimes

Powiązane treści
Infineon i UMC rozszerzają współpracę w dziedzinie motoryzacji
UMC zbuduje za 5 mld dolarów nową fabrykę
UMC notuje w maju rekordowe przychody
W sierpniu sprzedaż półprzewodników na świecie wzrosła, ale w samej Europie spadła
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
F&S BONDTEC zdobywa 2 miejsce w konkursie Productronica Innovation Award 2025
Informacje z firm
Elhurt wspiera lokalną społeczność oraz inicjatywy charytatywne
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów