UMC i Metalenz wprowadzają produkcję półprzewodników do przemysłu optycznego

Metalenz, lider w dziedzinie optyki metapowierzchniowej, ogłosił nawiązanie partnerstwa z United Microelectronics Corporation (UMC). Oczekuje się, że współpraca rozwinie skalę i wprowadzi precyzję produkcji półprzewodników do przemysłu optycznego, a optyka metasurface po raz pierwszy trafi na otwarty rynek.

Posłuchaj
00:00

Metalenz, założona w 2016 roku, jest pierwszą firmą, która skomercjalizowała metaoptykę. Jej technologia metapowierzchni zapewnia złożone, wielofunkcyjne właściwości optyczne w pojedynczej warstwie półprzewodnika, przenosząc produkcję optyki w dużej skali do fabryk półprzewodników — drukując soczewki jak chipy. Po udanym debiucie optyki metapowierzchniowej w czerwcu 2022 r. w systemach time-of-flight dla elektroniki użytkowej (dzięki partnerstwu z STMicroelectronics) oraz w wyniku rundy finansowania serii B o wartości 30 mln USD, prowadzonej przez Neotribe Ventures i ogłoszonej w październiku 2022 r., firma kontynuuje wzrost wraz z milionami jej metapowierzchniowych elementów optycznych, które są obecnie dostępne na rynku.

- Współpracując ze światowej klasy firmą foundry, taką jak UMC, zyskujemy możliwości produkcyjne, wiedzę specjalistyczną i globalny zasięg, aby służyć klientom zainteresowanym przyjęciem naszej technologii metaoptycznej. To jeszcze bardziej przyspieszy nasz rozwój, ponieważ stajemy się wiodącym dostawcą precyzyjnej optyki dla rozwiązań do detekcji 3D - powiedział Rob Devlin, współzałożyciel i dyrektor generalny Metalenz.

Oczekuje się, że partnerstwo między Metalenz i UMC przyniesie znaczące korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom. Firma Metalenz realizuje już w Azji kilka projektów dotyczących rozpoznawania 3D z wykorzystaniem swojej metapowierzchniowej optyki. Dzięki możliwościom produkcyjnym zapewnianym przez UMC, Metalenz będzie mógł przyspieszyć rozwój produktów metaoptycznych i szybciej wprowadzać je na rynek jako bezpośredni dostawca OEM-ów (Original Equipment Manufacturer).

Firma UMC wdrożyła proces produkcji metapowierzchni Metalenz w swojej fabryce 12-calowych płytek w Singapurze. Pierwsze projekty, które przejdą przez nowo utworzony łańcuch dostaw, będą przeznaczone dla chińskiego OEM-a - DiluSense.

Źródło: Metalenz, DigiTimes

Powiązane treści
Infineon i UMC rozszerzają współpracę w dziedzinie motoryzacji
UMC zbuduje za 5 mld dolarów nową fabrykę
UMC notuje w maju rekordowe przychody
W sierpniu sprzedaż półprzewodników na świecie wzrosła, ale w samej Europie spadła
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Grupa Renex zaprasza na SMTA Guadalajara 2025
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów