Sprzedaż półprzewodników w lutym +16,3%

Według SIA globalna sprzedaż półprzewodników w lutym 2024 r. wyniosła 46,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 16,3% w porównaniu do lutego roku 2023, ale też o 3,1% mniej w porównaniu z miesiącem poprzednim. W ujęciu rok do roku sprzedaż w lutym wzrosła o największy procent od maja 2022 r., a SIA przewiduje, że wzrost rynku utrzyma się przez pozostałą część roku. Geograficznie najlepiej wypadły Chiny i obie Ameryki. Europa zaliczyła spadek o 3,4%, a Japonia - o 8,5%.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Wzrosty sprzedaży chipów w 2024 roku
Amerykańscy dostawcy chipów nadal dominują w wydatkach na badania i rozwój
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Pierwsze w Europie centrum danych OpenAI
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Gospodarka
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Gospodarka
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów