Sprzedaż półprzewodników w lutym +16,3%

Według SIA globalna sprzedaż półprzewodników w lutym 2024 r. wyniosła 46,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 16,3% w porównaniu do lutego roku 2023, ale też o 3,1% mniej w porównaniu z miesiącem poprzednim. W ujęciu rok do roku sprzedaż w lutym wzrosła o największy procent od maja 2022 r., a SIA przewiduje, że wzrost rynku utrzyma się przez pozostałą część roku. Geograficznie najlepiej wypadły Chiny i obie Ameryki. Europa zaliczyła spadek o 3,4%, a Japonia - o 8,5%.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Wzrosty sprzedaży chipów w 2024 roku
Amerykańscy dostawcy chipów nadal dominują w wydatkach na badania i rozwój
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Prezentacje firmowe
Zaawansowane maszyny i osprzęt do seryjnej produkcji wiązek
Technika
MIRTEC - nowa era 3D AOI w inspekcji powłok lakierniczych

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów