LG dostawcą większości paneli do iPada

| Gospodarka Optoelektronika

Zajmująca się badaniem rynku firma DSCC stwierdziła niedawno, że w przypadku iPada OLED wprowadzonego na rynek w 2024 r. oczekuje się, że LG Display (LGD) będzie odpowiadać za ponad 65% dostaw paneli, wyprzedzając spółkę Samsung Display (SDC). Obserwatorzy branży południowokoreańskiej zwracają uwagę, że Apple nałożył stosunkowo surowe wymagania na dwóch wymienionych producentów. Podejrzewają, że w miarę pogorszenia się perspektyw dostaw i sprzedaży iPadów OLED, Apple może próbować przenieść odpowiedzialność na Koreańczyków.

LG dostawcą większości paneli do iPada

Powołując się na dane DSCC, TheElec zwrócił uwagę, że Apple planuje wypuścić na rynek 11- i 13-calowe modele iPada Pro OLED w drugim kwartale 2024 roku, co będzie oznaczać pierwsze zastosowanie paneli OLED w serii iPadów. LGD będzie produkować panele OLED zarówno dla modeli 11-calowych, jak i 13-calowych, natomiast SDC - panele OLED wyłącznie dla modelu 11-calowego.

DSCC odnotowało, że według stanu na maj 2024 r. dostawy 13-calowych paneli pozostawały wyższe niż dostawy paneli 11-calowych. Ponadto analitycy oszacowali, że od lutego do maja modele 13-calowe będą stanowić ponad 60% dostaw paneli OLED do iPadów.

Wśród dwóch głównych południowokoreańskich dostawców paneli OLED do iPadów, to LGD będzie liderem z udziałem przekraczającym 65%. To wynik przede wszystkim tego, że wyłącznie LGD produkuje ekrany dla modelu 13-calowego i jednocześnie zwiększyło moce produkcyjne modelu 11-calowego. Ponadto SDC miało przez pewien czas problemy technologiczne.

źródło: DigiTimes