Samsung przez 18 lat z rzędu jest liderem rynku telewizorów

Samsung po raz 18. został globalnym liderem w branży telewizorów. Wyniki sprzedaży w Polsce mówią, że już 19 razy z rzędu klienci najczęściej wybierali telewizory Samsung. Firma badawcza Omdia podała, że marka Samsung osiągnęła w 2023 roku 30,1% udziału w światowym rynku sprzedaży telewizorów, wzmacniając swoją pozycję lidera osiągniętą po raz pierwszy w roku 2006.

Posłuchaj
00:00

Ta ugruntowana pozycja wynika przede wszystkim z faktu, że Samsung w swojej ofercie skupia się w ostatnich latach głównie na telewizorach premium oraz urządzeniach o dużej przekątnej, gdzie dominują najnowocześniejsze modele Neo QLED i OLED. Od chwili wprowadzenia technologii kropki kwantowej w telewizorach Samsung QLED w 2017 roku, łączna sprzedaż tych modeli, obejmująca modele Neo QLED, przekroczyła 40 mln egzemplarzy. W 2023 roku sprzedano 8,31 mln sztuk modeli z linii QLED.

W sektorze telewizorów premium Samsung zdobył pozycję lidera szczególnie w zakresie modeli z ekranami o przekątnej powyżej 75 cali, w cenach przekraczających 2500 dolarów. W tym zakresie cenowym firma osiągnęła rynkowy udział na poziomie 60,5%, utrzymując jednocześnie przewagę w sprzedaży urządzeń powyżej 75 cali z udziałem 33,9%. Ponadto, dzięki dobrej sprzedaży modeli 98-calowych, telewizory o przekątnej powyżej 90 cali utrzymały pozycję lidera z 30,4% udziałem w rynku.

Bazując na sukcesie na rynku telewizorów ultradużych i wysokiej klasy, Samsung poczynił także znaczące postępy w segmencie OLED. W 2023 roku firma sprzedała 1,01 mln telewizorów OLED, co stanowi udział w rynku na poziomie 22,7%. Przewiduje się, że wraz z poszerzeniem oferty produktów OLED udział firmy Samsung w rynku OLED w bieżącym roku wzrośnie.

Źródło: Samsung

Powiązane treści
Samsung pozbywa się akcji ASML, by finansować technologie HBM i 3 nm
Samsung zdobywa pierwsze zamówienie na chipy w procesie 2 nm
Globalny rynek smartfonów rośnie trzeci kwartał z rzędu
LG dostawcą większości paneli do iPada
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Stoen zainstalował w Warszawie ponad pół miliona nowych inteligentnych liczników
Mikrokontrolery i IoT
Mouser Electronics rozszerza ofertę IoT – globalna umowa dystrybucyjna z Telit Cinterion
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
PCB
EUROCIRCUITS wspiera MAD Formula Team - niezawodna elektronika w ekstremalnych warunkach Formula Student
Produkcja elektroniki
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Raporty
Wyświetlacze i elektroniczny papier
Prezentacje firmowe
Przyszłość wyświetlaczy TFT z podświetleniem mini LED
Gospodarka
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów