Wydatki na chmurowe usługi w Chinach wzrosły o 20%

Według szacunków Canalys, wydatki na usługi infrastruktury chmurowej w Chinach wzrosły w pierwszym kwartale 2024 r. o 20% rok do roku, osiągając 9,2 mld dolarów. Trio wiodące na chińskim rynku usług chmurowych - Alibaba Cloud, Huawei Cloud i Tencent Cloud - utrzymało swoją dominację, osiągając łącznie wzrost o 22% i zdobywając 72% całego rynku - choć oznacza to spadek o 2% w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Posłuchaj
00:00

Usługi w chmurze oferowane przez operatorów telekomunikacyjnych, na czele z China Telecom, stopniowo zyskują coraz większy udział. Inwestycje w chmurę wspierające aplikacje AI oraz znaczne obniżki cen wprowadzone przez czołowych dostawców usług chmurowych pobudziły wydatki klientów.

Chiński rynek chmurowy wkracza w nową fazę intensywnej konkurencji cenowej. Wiodący dostawcy zajmujący się chmurą skutecznie napędzają wzrost biznesu, przyciągając klientów za pomocą agresywnych strategii cenowych. W kwietniu 2024 r. Alibaba Cloud ogłosiła obniżki cen swoich podstawowych produktów na całym świecie, a następnie w maju dalsze obniżki cen swojego modelu opartego o AI. Tencent Cloud szybko poszedł w ślady Alibaby, ogłaszając w maju znaczące obniżki cen swoich podstawowych modeli.

Zarówno Huawei Cloud, jak i Tencent Cloud wprowadziły programy partnerskie skoncentrowane na AI, starając się wykorzystać ekosystemy partnerów do napędzania adopcji AI i skrócenia czasu wprowadzania produktów na rynek. W pierwszym kwartale 2024 r. przychody z chmury generowane przez partnerów stanowiły 26% całkowitego rynku chińskiego, a udział ten ma dalej rosnąć.

Na chińskim rynku chmury w pierwszym kwartale 2024 r. pozycję lidera utrzymała Alibaba Cloud, mając 37% udziałów. W tym kwartale zwiększyła nacisk na wdrażanie chmury publicznej, jednocześnie zmniejszając liczbę projektów integracyjnych. Ten ruch ma na celu ograniczenie projektów dostosowanych do potrzeb klienta i skupienie się na bardziej skalowalnych możliwościach. Po pomyślnym wdrożeniu w Chinach obniżek cen produktów, w kwietniu 2024 r. Alibaba Cloud ogłosiła znaczne obniżki cen swoich podstawowych produktów w 13 regionach świata, ze średnią obniżką o 23%. W maju firma wprowadziła dalsze redukcje cen, oferując swój podstawowy model "Tongyi Qianwen" Qwen1.5-32B przez ograniczony czas za darmo, aby zmniejszyć bariery wejścia i przyciągnąć więcej klientów. Jeśli chodzi o wydatki kapitałowe, Alibaba Cloud ujawniła w maju, że utworzy nowe centra danych w pięciu krajach: w Korei Południowej, Malezji, na Filipinach, w Tajlandii i Meksyku, aby przyspieszyć swoją globalną ekspansję.

W pierwszym kwartale 2024 r. Huawei Cloud pozostał w Chinach drugim co do wielkości dostawcą usług w chmurze, utrzymując 19% udział w rynku. Nadal wzmacniał swój solidny ekosystem partnerów. W kwietniu 2024 r. Huawei Cloud był gospodarzem APAC Partner Connection Summit, który oznaczał uruchomienie Huawei Cloud AI Services APAC Partner Ecosystem. Inicjatywa ta obejmowała współpracę ze znaczącymi partnerami, jak iFLYTEK, PwC i KBQuest. Ponadto Huawei Cloud zobowiązał się do zapewnienia dodatkowych zachęt w wysokości od 15 do 25% w celu wsparcia partnerów w ulepszaniu ich profesjonalnych usług i możliwości sprzedaży, pogłębiając tym samym koncentrację na produktach i rozwiązaniach AI w określonych segmentach rynku.

Tencent Cloud zapewnił sobie 16% udziału w rynku i zajął w I kwartale 2024 r. trzecie miejsce. W maju 2024 r. Tencent Cloud wprowadził trzy kategorie narzędzi do dużych modeli - Knowledge Engine, Image i Video - zaprojektowane w celu ułatwienia przedsiębiorstwom tworzenia aplikacji AI. Jednocześnie oficjalnie uruchomił plan dotyczący ekosystemu generatywnej sztucznej inteligencji, nawiązując współpracę z 17 firmami w celu rozszerzenia scenariuszy zastosowań podstawowych modeli sztucznej inteligencji. Aby dotrzymać kroku strategii obniżek cen Alibaby, Tencent Cloud ogłosił w maju znaczne obniżki cen swoich podstawowych modeli - sięgające nawet 70%.

Źródło: Canalys

Powiązane treści
Bezpieczeństwo biznesowe: chmura czy "zero chmur"?
Przychody z chmury publicznej wzrosły w pierwszej połowie 2023 roku o 19,2%
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Globalne spowolnienie gospodarcze wzmacnia popyt na usługi w chmurze
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Gospodarka
Globalny rynek smartfonów stoi w obliczu stagnacji

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów