wersja mobilna
Online: 1093 Poniedziałek, 2017.11.20

Biznes

Dostawy telewizorów OLED wzrosną 240-krotnie

poniedziałek, 09 listopada 2009 09:47

Według analiz iSuppli, wartość sprzedaży paneli OLED z aktywną matrycą w okresie od 2009 do 2015 r. na rynek telewizorów zwiększy się dwustu krotnie. Mimo tego, dostawy telewizorów z panelami w technologii OLED będą nadal stanowić zaledwie część całkowitych dostaw tych urządzeń.

Szacuje się, że w 2015 r. na rynek trafi 4,7 mln sztuk telewizorów OLED, podczas gdy dostawy samych LCD-TV w 2013 r. wyniosą 232,6 mln sztuk. Ekrany OLED charakteryzują się obrazem o wiele większym kontraście i lepszym stopniu oddania barw, jednak główną przeszkodą dla dalszej ekspansji rynkowej jest przede wszystkim stosunkowo wysoka cena. Jak stwierdza raport, średnia cena za telewizor OLED o przekątnej ekranu 11 cali to 2,5 tys. dolarów, podczas gdy za ponad trzykrotnie mniej można nabyć telewizor LCD o przekątnej powyżej 40 cali.

Obroty producentów paneli OLED na rynek telewizyjny wg. iSuppli [dane w mld dolarów]

Tym samym, w związku z wyzwaniami technologicznymi i limitowaną produkcją, OLED-TV pozostaną nadal rynkiem niszowym oraz droższą i mniejszą alternatywą dla LCD. Od wprowadzenia pierwszego telewizora AM-OLED przez firmę Sony w 2007 r., niewiele firm zdecydowało się na podobny krok.

W bieżącym można się spodziewać nowego modelu od LG Display, z ekranem o przekątnej 15 cali. Z powodu niskiej konkurencji, brak jest impulsu dla dostawców do zmniejszania cen i podnoszenia poziomu produkcji.

Żadna z firm nie planuje również inwestycji w fabrykę będącą w stanie produkować ekrany OLED w większych wymiarach, co mogłoby sprawić, że technologia ta byłaby realną alternatywą dla LCD.Analitycy wątpią, aby udało się uzyskać zadowalający poziom rentowności nawet w przypadku produkcji masowej.

Obroty sektora OLED w okresie od 2007 do 2014 r. wg. iSuppli.

 

W porównaniu z brakiem przełomu technologicznego w przypadku OLED, technologia LCD oferuje coraz szybsze częstotliwości odświeżania ekranu, do 180 i 240 Hz, coraz częściej wykorzystuje diody LED do podświetlania w celu zmniejszenia zużycia energii i poprawy jakości obrazu, a same kineskopy stają się coraz cieńsze i tańsze, niwelując tym samym korzyści związane z zastosowaniem OLED.

W przeciągu kolejnych sześciu lat, obroty producentów paneli OLED na rynek telewizyjny wzrosną z 10 mln do 1,8 mld dolarów. Oznacza to, że pod względem obrotów sektor telewizorów wyprzedzi zastosowania w telefonach komórkowych. Pomimo o wiele mniejszej ilości dostarczonych sztuk, sektor ten zyskuje na wyższych średnich cenach elementów.

 

World News 24h

poniedziałek, 20 listopada 2017 18:02

Samsung Electronics promoted 221 executives on November 16. The number is the largest since 2014, when 227 were promoted. The large-scale reshuffle implies a change of generation. Earlier, Samsung Electronics replaced many of its older presidents with those in their 50s. The 221 executives including seven females are divided into 27 vice presidents, 60 senior managing directors, 118 managing directors, one fellow, and 15 masters. No less than 99 got a promotion in the Device Solutions Division alone. The division recently posted an all-time high profit. This year, Samsung Electronics boosted the number of new vice presidents so that its pool of CEO candidates can be expanded.

więcej na: www.businesskorea.co.kr