Akumulatory LFP LG z Polski do pojazdów firmy Ampere z Grupy Renault

Firma LG Energy Solution ogłosiła na początku lipca, że dostarczy do pojazdów elektrycznych firmy Ampere akumulatory LFP typu pouch. Ampere to wieloletni klient LG wywodzący się z Grupy Renault i działający wyłącznie na rynku EV. W ramach pięcioletniego kontraktu - od końca 2025 r. do końca roku 2030 - LG wyprodukuje dla Ampere akumulatory LFP o łącznej pojemności 39 GWh, co wystarczy do wyprodukowania około 590 tys. pojazdów.

Posłuchaj
00:00

Akumulatory będą produkowane w zakładzie LG Energy Solution w Polsce i będą zasilać modele EV nowej generacji firmy Ampere.

To pierwsza umowa firmy na dostawę akumulatorów LFP EV na dużą skalę, której rynek został zdominowany przez producentów spoza Korei. Transakcja ma również znaczenie w Europie, która jest jednym z trzech największych rynków pojazdów elektrycznych.

Wdrażając w procesie produkcyjnym rozwiązania CTP - Cell To Pack - LG Energy Solution zapewnia konkurencyjność cenową. Technologia CTP pomija etap modułu i od razu przekształca ogniwo w strukturę pakietu, co pozwala na redukcję kosztów i masy, przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania przestrzeni. Ze względu na te zalety proces CTP jest uważany za najnowocześniejszą technologię na rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a LG Energy Solution jest pierwszym na świecie producentem, który zastosował tę technologię do akumulatorów typu pouch.

Akumulatory pouch w technologii CTP firmy LG Energy Solution mają o około 5% wyższą gęstość energii w porównaniu z akumulatorami w pryzmatycznej technologii CTP, oferując wyższą efektywność energetyczną pojazdów. Poprawiono także bezpieczeństwo akumulatorów poprzez zwiększenie ich wytrzymałości i zastosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania transferowi ciepła.

Firmy podpisały umowę w paryskiej centrali Renault 1 lipca. Obecni byli: Wonjoon Suh - wiceprezes wykonawczy i szef Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution, Seungdon Choi - wiceprezes wykonawczy i szef Advanced Automotive Battery Development Center w LG Energy Solution, François Provost - dyrektor ds. zakupów, partnerstwa i public affairs w Grupie Renault, Gilles Le Borgne - dyrektor ds. technologii (CTO) w Grupie Renault, Josep Maria Recasens - dyrektor ds. strategii w Grupie Renault i dyrektor operacyjny (COO) w Ampere oraz Philippe Brunet - starszy wiceprezes (SVP) ds. inżynierii układów napędowych i pojazdów elektrycznych w firmie Ampere.

Źródło: LG Energy Solution

Powiązane treści
LG rozpocznie wkrótce masową produkcję baterii 4680
LG Energy Solution i Impact Clean Power Technology dostawcami akumulatorów do autobusów elektrycznych w Europie
LG będzie dostawcą modułów akumulatorowych dla Toyoty w USA
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Produkcja elektroniki
AMD na fali wzrostowej - rekordowy udział w przychodach z serwerów
Aktualności
Digitalizacja pola walki postępuje
Komponenty
„Superczipy” Nvidii napędzają najszybszy superkomputer w Europie
Aktualności
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Aktualności
Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej zainstalowano pierwsze w pełni polskie urządzenie - LeopardISS
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Digitalizacja pola walki postępuje
Gospodarka
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Gospodarka
Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej zainstalowano pierwsze w pełni polskie urządzenie - LeopardISS
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów