Akumulatory LFP LG z Polski do pojazdów firmy Ampere z Grupy Renault

Firma LG Energy Solution ogłosiła na początku lipca, że dostarczy do pojazdów elektrycznych firmy Ampere akumulatory LFP typu pouch. Ampere to wieloletni klient LG wywodzący się z Grupy Renault i działający wyłącznie na rynku EV. W ramach pięcioletniego kontraktu - od końca 2025 r. do końca roku 2030 - LG wyprodukuje dla Ampere akumulatory LFP o łącznej pojemności 39 GWh, co wystarczy do wyprodukowania około 590 tys. pojazdów.

Posłuchaj
00:00

Akumulatory będą produkowane w zakładzie LG Energy Solution w Polsce i będą zasilać modele EV nowej generacji firmy Ampere.

To pierwsza umowa firmy na dostawę akumulatorów LFP EV na dużą skalę, której rynek został zdominowany przez producentów spoza Korei. Transakcja ma również znaczenie w Europie, która jest jednym z trzech największych rynków pojazdów elektrycznych.

Wdrażając w procesie produkcyjnym rozwiązania CTP - Cell To Pack - LG Energy Solution zapewnia konkurencyjność cenową. Technologia CTP pomija etap modułu i od razu przekształca ogniwo w strukturę pakietu, co pozwala na redukcję kosztów i masy, przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania przestrzeni. Ze względu na te zalety proces CTP jest uważany za najnowocześniejszą technologię na rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a LG Energy Solution jest pierwszym na świecie producentem, który zastosował tę technologię do akumulatorów typu pouch.

Akumulatory pouch w technologii CTP firmy LG Energy Solution mają o około 5% wyższą gęstość energii w porównaniu z akumulatorami w pryzmatycznej technologii CTP, oferując wyższą efektywność energetyczną pojazdów. Poprawiono także bezpieczeństwo akumulatorów poprzez zwiększenie ich wytrzymałości i zastosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania transferowi ciepła.

Firmy podpisały umowę w paryskiej centrali Renault 1 lipca. Obecni byli: Wonjoon Suh - wiceprezes wykonawczy i szef Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution, Seungdon Choi - wiceprezes wykonawczy i szef Advanced Automotive Battery Development Center w LG Energy Solution, François Provost - dyrektor ds. zakupów, partnerstwa i public affairs w Grupie Renault, Gilles Le Borgne - dyrektor ds. technologii (CTO) w Grupie Renault, Josep Maria Recasens - dyrektor ds. strategii w Grupie Renault i dyrektor operacyjny (COO) w Ampere oraz Philippe Brunet - starszy wiceprezes (SVP) ds. inżynierii układów napędowych i pojazdów elektrycznych w firmie Ampere.

Źródło: LG Energy Solution

Powiązane treści
LG rozpocznie wkrótce masową produkcję baterii 4680
LG Energy Solution i Impact Clean Power Technology dostawcami akumulatorów do autobusów elektrycznych w Europie
LG będzie dostawcą modułów akumulatorowych dla Toyoty w USA
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Firmy Trinasolar i HoloSolis podpisały umowę licencyjną na technologię TOPCon
Produkcja elektroniki
ST Microelectronics kupił biznes MEMS od NXP
Komponenty
Strategiczna współpraca Lotus i EDOM w regionie APAC
Produkcja elektroniki
Kolejny projekt inwestycyjny z obszaru półprzewodników został anulowany
Mikrokontrolery i IoT
Mouser wspiera inżynierów w walce z cyberzagrożeniami – nowe Centrum Zasobów Bezpieczeństwa
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025
Informacje z firm
Essemtec na Gdańsk TEK Day 2025 - stoisko 54
Gospodarka
Lena Lighting otrzymała certyfikaty ISO 45001:2018 oraz ISO 50001:2018

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów