Akumulatory LFP LG z Polski do pojazdów firmy Ampere z Grupy Renault
| Gospodarka AktualnościFirma LG Energy Solution ogłosiła na początku lipca, że dostarczy do pojazdów elektrycznych firmy Ampere akumulatory LFP typu pouch. Ampere to wieloletni klient LG wywodzący się z Grupy Renault i działający wyłącznie na rynku EV. W ramach pięcioletniego kontraktu - od końca 2025 r. do końca roku 2030 - LG wyprodukuje dla Ampere akumulatory LFP o łącznej pojemności 39 GWh, co wystarczy do wyprodukowania około 590 tys. pojazdów.
Akumulatory będą produkowane w zakładzie LG Energy Solution w Polsce i będą zasilać modele EV nowej generacji firmy Ampere.
To pierwsza umowa firmy na dostawę akumulatorów LFP EV na dużą skalę, której rynek został zdominowany przez producentów spoza Korei. Transakcja ma również znaczenie w Europie, która jest jednym z trzech największych rynków pojazdów elektrycznych.
Wdrażając w procesie produkcyjnym rozwiązania CTP - Cell To Pack - LG Energy Solution zapewnia konkurencyjność cenową. Technologia CTP pomija etap modułu i od razu przekształca ogniwo w strukturę pakietu, co pozwala na redukcję kosztów i masy, przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania przestrzeni. Ze względu na te zalety proces CTP jest uważany za najnowocześniejszą technologię na rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a LG Energy Solution jest pierwszym na świecie producentem, który zastosował tę technologię do akumulatorów typu pouch.
Akumulatory pouch w technologii CTP firmy LG Energy Solution mają o około 5% wyższą gęstość energii w porównaniu z akumulatorami w pryzmatycznej technologii CTP, oferując wyższą efektywność energetyczną pojazdów. Poprawiono także bezpieczeństwo akumulatorów poprzez zwiększenie ich wytrzymałości i zastosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania transferowi ciepła.
Firmy podpisały umowę w paryskiej centrali Renault 1 lipca. Obecni byli: Wonjoon Suh - wiceprezes wykonawczy i szef Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution, Seungdon Choi - wiceprezes wykonawczy i szef Advanced Automotive Battery Development Center w LG Energy Solution, François Provost - dyrektor ds. zakupów, partnerstwa i public affairs w Grupie Renault, Gilles Le Borgne - dyrektor ds. technologii (CTO) w Grupie Renault, Josep Maria Recasens - dyrektor ds. strategii w Grupie Renault i dyrektor operacyjny (COO) w Ampere oraz Philippe Brunet - starszy wiceprezes (SVP) ds. inżynierii układów napędowych i pojazdów elektrycznych w firmie Ampere.
źródło: LG Energy Solution