LG będzie dostawcą modułów akumulatorowych dla Toyoty w USA

Firmy LG Energy Solution i Toyota Motor North America podpisały umowę na dostawę modułów akumulatorów litowo-jonowych do stosowania w pojazdach elektrycznych Toyoty (BEV - battery electric vehicles), które będą montowane w Stanach Zjednoczonych. W ramach umowy LG Energy Solution będzie dostarczać produkty z roczną wydajnością 20 GWh, począwszy od 2025 r. Moduły składające się z ogniw NCMA (nikiel, kobalt, mangan, aluminium) typu saszetkowego (pouch) o wysokiej zawartości niklu będą produkowane w fabryce LGES w Michigan.

Posłuchaj
00:00

Innowacyjne rozwiązania w zakresie zasilania będą wspierać rozwijającą się linię pojazdów typu BEV Toyoty w ramach wielościeżkowej strategii produktowej, obejmującej nowy model BEV, który będzie montowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing Kentucky w 2025 r. Pomogą także przy kolejnych inicjatywach Toyoty w zakresie elektryfikacji pojazdów, która chce oferować na świecie 30 modeli BEV pod markami Toyoty i Lexusa, i do 2030 r. produkować nawet 3,5 mln pojazdów BEV rocznie.

Aby wywiązać się z umowy, firma LG Energy Solution zainwestuje 4 bln KRW (około 3 mld dolarów) w swój zakład w Michigan, w celu stworzenia nowych linii produkcyjnych ogniw i modułów akumulatorowych wyłącznie dla Toyoty. Ich ukończenie zaplanowano na 2025 rok. Początkowo moduły akumulatorowe będą przekazywane do Toyota Motor Manufacturing Kentucky, aby montować je w zestawy akumulatorów i umieszczać w pojazdach.

Umowa z Toyotą jest dla LG Energy Solution największym pojedynczym porozumieniem dotyczącym dostaw, poza umowami joint venture. Firma dostarcza akumulatory pięciu największym światowym producentom samochodów. Ma w Ameryce Północnej 8 zakładów produkujących akumulatory, które obecnie działają lub są w budowie, i stale rozwija sieć produkcyjną i łańcuch dostaw w regionie.

Źródło: Toyota Newsroom

Powiązane treści
LG Energy Solution i Impact Clean Power Technology dostawcami akumulatorów do autobusów elektrycznych w Europie
Toyota potroi do 3,8 mld dolarów wydatki na fabrykę akumulatorów w USA
Toyota zainwestuje 2 bln jenów w łańcuch dostaw, EV i SDV
LG uruchamia pierwszą amerykańską fabrykę ładowarek do pojazdów elektrycznych
Akumulatory LFP LG z Polski do pojazdów firmy Ampere z Grupy Renault
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Gospodarka
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Targi krajowe
Targi napędów i sterowania Control & Drives Poland - 2. edycja

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów