LG będzie dostawcą modułów akumulatorowych dla Toyoty w USA

Firmy LG Energy Solution i Toyota Motor North America podpisały umowę na dostawę modułów akumulatorów litowo-jonowych do stosowania w pojazdach elektrycznych Toyoty (BEV - battery electric vehicles), które będą montowane w Stanach Zjednoczonych. W ramach umowy LG Energy Solution będzie dostarczać produkty z roczną wydajnością 20 GWh, począwszy od 2025 r. Moduły składające się z ogniw NCMA (nikiel, kobalt, mangan, aluminium) typu saszetkowego (pouch) o wysokiej zawartości niklu będą produkowane w fabryce LGES w Michigan.

Posłuchaj
00:00

Innowacyjne rozwiązania w zakresie zasilania będą wspierać rozwijającą się linię pojazdów typu BEV Toyoty w ramach wielościeżkowej strategii produktowej, obejmującej nowy model BEV, który będzie montowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing Kentucky w 2025 r. Pomogą także przy kolejnych inicjatywach Toyoty w zakresie elektryfikacji pojazdów, która chce oferować na świecie 30 modeli BEV pod markami Toyoty i Lexusa, i do 2030 r. produkować nawet 3,5 mln pojazdów BEV rocznie.

Aby wywiązać się z umowy, firma LG Energy Solution zainwestuje 4 bln KRW (około 3 mld dolarów) w swój zakład w Michigan, w celu stworzenia nowych linii produkcyjnych ogniw i modułów akumulatorowych wyłącznie dla Toyoty. Ich ukończenie zaplanowano na 2025 rok. Początkowo moduły akumulatorowe będą przekazywane do Toyota Motor Manufacturing Kentucky, aby montować je w zestawy akumulatorów i umieszczać w pojazdach.

Umowa z Toyotą jest dla LG Energy Solution największym pojedynczym porozumieniem dotyczącym dostaw, poza umowami joint venture. Firma dostarcza akumulatory pięciu największym światowym producentom samochodów. Ma w Ameryce Północnej 8 zakładów produkujących akumulatory, które obecnie działają lub są w budowie, i stale rozwija sieć produkcyjną i łańcuch dostaw w regionie.

Źródło: Toyota Newsroom

Powiązane treści
LG Energy Solution i Impact Clean Power Technology dostawcami akumulatorów do autobusów elektrycznych w Europie
Toyota potroi do 3,8 mld dolarów wydatki na fabrykę akumulatorów w USA
Toyota zainwestuje 2 bln jenów w łańcuch dostaw, EV i SDV
LG uruchamia pierwszą amerykańską fabrykę ładowarek do pojazdów elektrycznych
Akumulatory LFP LG z Polski do pojazdów firmy Ampere z Grupy Renault
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów