Wspólne przedsięwzięcie, mające na celu wytwarzanie akumulatorów, Panasonic realizuje również z Teslą w Nevadzie, a niedawno ogłosił plany budowy wartej 4 mld dolarów fabryki w Kansas, która ma zaopatrywać Teslę i innych producentów samochodów.
Kiedy jesienią 2021 r. Toyota ogłosiła początkową inwestycję w wysokości 1,29 mld dolarów, stan Karolina Północna zapowiedział, że zwiększy zwrot kosztów dla Toyoty o 315 mln dolarów, jeśli inwestycja firmy przekroczy 3 mld dolarów. W fabryce Liberty, oprócz wstępnie planowanych czterech linii do produkcji mniejszych akumulatorów do pojazdów hybrydowych, jak np. Prius, Toyota planuje teraz dodać dwie linie przeznaczone do wytwarzania akumulatorów do pojazdów w pełni elektrycznych. Nie ujawniono przewidywanej zdolności produkcyjnej zakładu. Początkowo zakład będzie wytwarzał akumulatory litowo-jonowe przy użyciu stosunkowo konwencjonalnej technologii elektrod – mieszaniny niklu, kobaltu i manganu dla katody oraz grafitu dla anody. Jednak z czasem wprowadzi nowsze technologie, w tym elektrolity stałe.
Źródło: Reuters