Toyota potroi do 3,8 mld dolarów wydatki na fabrykę akumulatorów w USA

Toyota Motor zwiększy planowane nakłady na nową fabrykę akumulatorów w USA - z 1,29 mld do 3,8 mld dolarów, częściowo w odpowiedzi na rosnący popyt na pojazdy elektryczne. Fabryka Liberty w Karolinie Północnej ma być otwarta w 2025 roku. Partnerem Toyoty poprzez spółkę joint venture Prime Planet Energy & Solutions (PPES) będzie Panasonic. PPES zapewni wiedzę specjalistyczną w zakresie technologii i sprzętu do produkcji baterii.

Posłuchaj
00:00

Wspólne przedsięwzięcie, mające na celu wytwarzanie akumulatorów, Panasonic realizuje również z Teslą w Nevadzie, a niedawno ogłosił plany budowy wartej 4 mld dolarów fabryki w Kansas, która ma zaopatrywać Teslę i innych producentów samochodów.

Kiedy jesienią 2021 r. Toyota ogłosiła początkową inwestycję w wysokości 1,29 mld dolarów, stan Karolina Północna zapowiedział, że zwiększy zwrot kosztów dla Toyoty o 315 mln dolarów, jeśli inwestycja firmy przekroczy 3 mld dolarów. W fabryce Liberty, oprócz wstępnie planowanych czterech linii do produkcji mniejszych akumulatorów do pojazdów hybrydowych, jak np. Prius, Toyota planuje teraz dodać dwie linie przeznaczone do wytwarzania akumulatorów do pojazdów w pełni elektrycznych. Nie ujawniono przewidywanej zdolności produkcyjnej zakładu. Początkowo zakład będzie wytwarzał akumulatory litowo-jonowe przy użyciu stosunkowo konwencjonalnej technologii elektrod – mieszaniny niklu, kobaltu i manganu dla katody oraz grafitu dla anody. Jednak z czasem wprowadzi nowsze technologie, w tym elektrolity stałe.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
LG będzie dostawcą modułów akumulatorowych dla Toyoty w USA
Kij i marchewka administracji USA dla półprzewodników
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Meksyk zyskuje na popularności jako alternatywa dla Chin
Toyota i BYD otworzą wspólne centrum R&D pojazdów elektrycznych
Toyota zainwestuje 2 bln jenów w łańcuch dostaw, EV i SDV
Suzuki zainwestuje 35 mld dolarów w pojazdy elektryczne
Panasonic w USA otwiera drugą fabrykę ogniw li-ion
Panasonic dostarczył Tesli próbki nowych ogniw 4680
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX
Gospodarka
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów