Toyota i BYD otworzą wspólne centrum R&D pojazdów elektrycznych

Według raportu przygotowanego przez china.org.cn, koncern Toyota Motor i Build Your Dreams (BYD) zawarli umowę, w ramach której w Chinach zostanie utworzone wspólne przedsiębiorstwo zajmujące się badaniami i rozwojem pojazdów elektrycznych (BEV - Battery Electric Vehicle). Oczekuje się, że spółka rozpocznie swoją działalność do 2020 roku. BYD i Toyota zamierzają przenieść do nowego przedsięwzięcia swoich inżynierów i pracowników, którzy obecnie prowadzą prace badawczo-rozwojowe.

Posłuchaj
00:00

Obie firmy zainwestują po 50% całkowitego kapitału potrzebnego do założenia spółki. Samochody elektryczne opracowane przez BYD będą sprzedawane pod marką Toyoty.

We wrześniu Toyota zawarła kontrakt z chińskim producentem samochodów FAW Group Corporation na wprowadzanie wyłącznie elektrycznych pojazdów i firmą Guangzhou Automobile Group (GAC) na wdrażanie modeli napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Lian Yubo, starszy wiceprezes BYD, powiedział że firma zamierza połączyć swoją wiedzę z zakresu rozwoju i konkurencyjności pojazdów elektrycznych z jakością i technologią Toyoty z zakresu bezpieczeństwa. Współpraca ma w krótkim czasie zaowocować wysokiej klasy bezemisyjnymi samochodami dla szerokiego grona konsumentów.

Źródło: electronicsb2b

Powiązane treści
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Maxim Integrated otworzył w Dublinie ośrodek R&D
Chiński BYD zrealizuje największe w Europie zamówienie na autobusy elektryczne
Izraleska Cortica razem z BMW i Toyotą opracują nowatorską technologię AI
Toyota potroi do 3,8 mld dolarów wydatki na fabrykę akumulatorów w USA
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
Applied ma nowe centrum technologiczne w USA
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
BYD reorganizuje jednostkę działającą w segmencie półprzewodników
Samsung za 220 mln dolarów wybuduje w Wietnamie centrum R&D
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Zobacz więcej z tagiem: Elektromechanika
Prezentacje firmowe
Przekaźniki w nowoczesnej automatyce - dlaczego wciąż są niezastąpione?
Prezentacje firmowe
Nowa seria przekaźników przemysłowych CUBESERIES firmy Weidmüller
Targi krajowe
23. Międzynarodowe Targi Elektrotechnika 2026

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów