Toyota i BYD otworzą wspólne centrum R&D pojazdów elektrycznych

Według raportu przygotowanego przez china.org.cn, koncern Toyota Motor i Build Your Dreams (BYD) zawarli umowę, w ramach której w Chinach zostanie utworzone wspólne przedsiębiorstwo zajmujące się badaniami i rozwojem pojazdów elektrycznych (BEV - Battery Electric Vehicle). Oczekuje się, że spółka rozpocznie swoją działalność do 2020 roku. BYD i Toyota zamierzają przenieść do nowego przedsięwzięcia swoich inżynierów i pracowników, którzy obecnie prowadzą prace badawczo-rozwojowe.

Posłuchaj
00:00

Obie firmy zainwestują po 50% całkowitego kapitału potrzebnego do założenia spółki. Samochody elektryczne opracowane przez BYD będą sprzedawane pod marką Toyoty.

We wrześniu Toyota zawarła kontrakt z chińskim producentem samochodów FAW Group Corporation na wprowadzanie wyłącznie elektrycznych pojazdów i firmą Guangzhou Automobile Group (GAC) na wdrażanie modeli napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Lian Yubo, starszy wiceprezes BYD, powiedział że firma zamierza połączyć swoją wiedzę z zakresu rozwoju i konkurencyjności pojazdów elektrycznych z jakością i technologią Toyoty z zakresu bezpieczeństwa. Współpraca ma w krótkim czasie zaowocować wysokiej klasy bezemisyjnymi samochodami dla szerokiego grona konsumentów.

Źródło: electronicsb2b

Powiązane treści
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Maxim Integrated otworzył w Dublinie ośrodek R&D
Chiński BYD zrealizuje największe w Europie zamówienie na autobusy elektryczne
Izraleska Cortica razem z BMW i Toyotą opracują nowatorską technologię AI
Toyota potroi do 3,8 mld dolarów wydatki na fabrykę akumulatorów w USA
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
Applied ma nowe centrum technologiczne w USA
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
BYD reorganizuje jednostkę działającą w segmencie półprzewodników
Samsung za 220 mln dolarów wybuduje w Wietnamie centrum R&D
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Elektromechanika
Prezentacje firmowe
Nauka w praktyce: Joy-Car Calliope od Joy-iT wzbogaca edukacyjną ofertę Conrad
Gospodarka
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Targi krajowe
Targi Electro Instal Expo - 3. edycja

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów